عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران مطرح كرد:

هشدار نسبت به احتمال كاهش صادرات آبزیان تا آخر سال

هشدار نسبت به احتمال كاهش صادرات آبزیان تا آخر سال ساسان گستر: عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران از احتمال كاهش صادرات ماهی و میگو تا اختتام امسال آگاهی داد.



به گزارش ساسان گستر به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، خورشید گزدرازی با ابراز نگرانی از احتمال کاهش صادرات آبزیان همچون ماهی و میگو که جزو اقلام اصلی صادراتی استان بوشهر به شمار می آیند، اظهار داشت: هم اکنون نگرانی اصلی در مورد صادرات محصولات آبزی استان است. اصلی ترین بازار صادراتی این محصولات، چین و دیگر کشورهای آسیای شرقی است که به سبب انتشار ویروس کرونا، محدودیت های ناشی از تحریم در حوزه حمل و نقل و از طرفی بالا رفتن هزینه مبادله به سبب نبود سیستم بانکی، پیش بینی می شود در این بخش گرفتار افت صادرات شویم.
این فعال اقتصادی میزان تولید میگو در استان بوشهر را حدود ۳۰ هزار تن برآورد کرد که طبق رویه هر ساله ۸۰ درصد آن صادر می شود.
به گفته گزدرازی، حتی باتوجه به کاهش مسافرت ها و تأثیر منفی شیوع این بیماری بر موضوع گردشگری، بنظر می رسد استفاده داخلی از این محصولات نیز کاهش پیدا کند.
وی درباره بازار کشورهای خلیج فارس و حضور ایران در این بازار برمبنای صادرات مواد غذایی، میوه و تره بار، تاکید کرد: بیش ترین صادرات از گمرکات بوشهر به این کشورها به همین محصولات خلاصه می شود که ارزآوری کمتری دارند و هم اکنون نگرانی خاصی بابت آنها نداریم.
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران مانع بعدی در مقابل صادرات را موضوع پیمان سپاری ارزی دانست که برمبنای آن صادرکنندگان باید تعهدات ارزی خودرا ایفا کنند اما متأسفانه رویه مشخصی برای این منظور وجود ندارد.
گزدرازی به وضعیت حاکم بر گمرکات ایران و دیگر نهادها و بخش های اقتصادی کشور که با تعدد بخشنامه ها و برداشت های سلیقه ای از مقررات مواجهند، اشاره نمود و با انتقاد از این شرایط خواهان حل این مسأله شد و اظهار داشت: تعدد بخشنامه ها و برداشت های سلیقه ای از مقررات مانع جدی در مقابل بهبود محیط کسب وکار است.


منبع:

1399/08/04
17:37:25
5.0 از 5 امتیاز
1267
تگهای خبر: ارز , بازار , بازرگانی , بانك
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات