برای اولین بار

۱۰ درصد از سهام شوینده در بورس تهران عرضه شد

۱۰ درصد از سهام شوینده در بورس تهران عرضه شد ساسان گستر: مدیرعامل شركت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر در عرضه اولیه این شركت در بورس تهران اظهار داشت: با عنایت به اینكه ۲۳ درصد از محصولات شوینده به دیگر كشورها صادر می شود، نوسانات نرخ ارز بر سود شركت تاثیر منفی ندارد.


به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، عرضه اولیه سهام شركت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر با نماد (شوینده) روز سه شنبه مورخ ۱۷ بهمن ماه در بورس تهران با حضور روح الله حسینی مقدم - معاون نظارت بر ناشران بورسی- و داراب وكیلی - مدیرعامل شركت مدیریت صنعت شوینده - برگزار گردید.
در ابتدای جلسه، حسینی مقدم با اشاره به حضور شركت های زیرمجموعه صنعت شوینده بهشهر اظهار داشت: با عنایت به خوشنام بودن شركت های زیرمجموعه بهشهر در بازار سرمایه و افشای اطلاعات شفاف این شركت، پیش بینی می گردد روند حضور این شركت هم به خوبی صورت گیرد.
وی درباره قیمت گذاری این شركت اظهار داشت: ملاحظه اساسی در مورد قیمت گذاری این شركت مربوط به این است كه این شركت بر مبنای خالص ارزش دارایی هایش قیمت گذاری می گردد. شركت شوینده با عنایت به اینكه ارزش بازار سهم شركت های بورسی اش مشخص بود به روش NAV ارزش گذاری شد.
حسینی مقدم درباره نقدشوندگی سهام این شركت اضافه كرد: نقدشوندگی سهام زیرمجموعه های شوینده چندان خوب نیست و این شركت باید تلاش كند كه از آنها شفاف تر و نقدشوندگی بیشتری داشته باشد و طوری گزارش دهی داشته باشد كه قیمت سهمش حبابی نشود.
در ادامه نشست داراب وكیلی - مدیرعامل شركت مدیریت صنعت شوینده - هم اظهار داشت: مدیریت صنعت شوینده در سال ۸۳ تاسیس شد و سرمایه كنونی آن به ۱۰۰ میلیارد تومان می رسد كه سهامدار عمده آن توسعه صنایع بهشهر است و مجموعا وابسته به گروه توسعه ملی است. ما همینطور سهامدار عمده پاكسان ایروان هم هستیم و تولیدكننده محصولات شوینده ایم.
وكیلی در مورد نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر فروش شركت متبوعش اظهار داشت: ما در حوزه صادرات برنامه ریزی كرده ایم و روش های اجرایی بسیاری در جهت توسعه آن داریم، در نتیجه برای مدیریت ریسك نرخ ارز مشكلی نداریم. از جانب دیگر ۲۳ درصد از محصولات ما صادر می شود، از این رو نوسانات نرخ دلار برروی سوددهی شركت نه تنها تاثیر منفی ندارد بلكه سبب بالا رفتن سود می گردد.
وی در پاسخ به اینكه آیا تجربه نامطلوب عرضه بركت در این عرضه تكرار نمی گردد، اظهار نمود: مقایسه این دو سهم با هم درست نیست؛ اتفاقی كه برای بركت افتاد، برای این سهم نمی افتد چون كه شوینده دهمین شركتی است كه از گروه صنایع بهشهر وارد محیط شفاف بورس می شود، در این مورد قیمت گذاری منطقی است به طوریكه حتی شركت قیمت بالاتری برای عرضه مدنظر داشتیم اما دوستان در بورس اوراق بهادار به ما فشار آوردند كه قیمت كمتر و سهم ارزشمند باشد.
او ادامه داد: با این اوصاف تعداد ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شركت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر بعنوان پانصدونوزدهمین شركت پذیرفته شده برای نخستین بار بعد از پذیرش و درج نام شركت در لیست شركت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "ساخت سایر محصولات شیمیایی" گروه و طبقه "ساخت صابون و پاك كننده ها، فرآورده های تمیزكننده و پرداخت كننده، انواع عطر و فرآورده های بهداشتی" در لیست نرخ های بازار دوم و در نماد "شوینده" به شیوه ثبت سفارش جهت كشف قیمت عرضه شد.



1396/11/17
15:46:35
5.0 از 5 امتیاز
4742
تگهای خبر: ارز , بازار , سهام , شركت
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات