مهر خبر می دهد؛

بی اعتنایی بازار ارز به انتشار اوراق مشاركت دولتی، دلار گران گردید

بی اعتنایی بازار ارز به انتشار اوراق مشاركت دولتی، دلار گران گردید ساسان گستر: باآنكه از ساعت هشت بامداد امروز، اجرای طرح ویژه دولت برای ساماندهی بازار ارز به صورت انتشار اوراق مشاركت ارزی و ریالی شروع شده است، دلار در بازار بی تفاوت به این طرح، گران شده است.


به گزارش ساسان گستر به نقل از مهر، طرح ویژه دولت برای ساماندهی بازار ارز، باآنكه از ساعت هشت بامداد امروز در شعب بانكی شروع شده است، اما بازار حداقل در ساعات ابتدایی، بی تفاوت به این طرح دولت، حركت كرده و نرخ دلار گران شده است.بر این اساس، نرخ نقدی دلار با ۷ تومان افزایش به ۴۷۴۵ تومان رسیده است. در عین حال نرخ دلار فردایی پاساژ افشار ۴۸۸۳ تومان، نرخ دلار فردایی سبزه میدان ۴۸۱۰۰ تومان، نرخ یورو ۶۰۹۷ تومان و نرخ پوند ۶۸۸۰ تومان است.هر لیر تركیه ۱۳۳۴ تومان و هر درهم امارات ۱۳۶۰ تومان است.
دولت مصوب كرده بود كه در بخش انتشار گواهی سپرده ریالی، به شبكه بانكی كشور اجازه داده می­شود از تاریخ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ به مدت ۲ هفته نسبت به انتشار گواهی سپرده ریالی با نرخ ۲۰ درصد اقدام نماید. اوراق مزبور با سررسید یك سال منتشر شود كه نرخ بازخرید پیش از موعد آن ۱۴ درصد خواهد بود.
در بخش انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز، به شبكه بانكی كشور اجازه داده شده تا گواهی سپرده ریالی ارز بنیان با سررسیدهای ۱ و ۲ ساله منتشر كند. نرخ ریال مورد محاسبه در زمان افتتاح گواهی سپرده متوسط یك ماه قبل سامانه سنا خواهد بود و نرخ سود برای سررسیدهای یاد شده به ترتیب ۴ و ۴.۵ درصد خواهد بود و در سررسید، ارز یا معادل ریالی آن به نرخ متوسط یك هفته قبل سامانه سنا به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد. در صورت بازخرید این اوراق پیش از سررسید، سود سپرده كوتاه مدت ریالی (۱۰ درصد) به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد.
در بخش پیش فروش سكه بهارآزادی نیز، بانك مركزی نسبت به پیش فروش شش ماهه سكه بهار آزادی با نرخ ۱۴ میلیون ریال و پیش فروش یك ساله سكه بهار آزادی با نرخ ۱۳ میلیون ریال با استفاده از شعب منتخب بانك ملی اقدام خواهد نمود

1396/11/28
14:21:23
5.0 از 5 امتیاز
4329
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , دولت
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات