محدودیت های فروش ارز ادامه دارد، هر نفر هزار دلار

محدودیت های فروش ارز ادامه دارد، هر نفر هزار دلار ساسان گستر: بازار ارز در ادامه روند روزهای اخیر با محدودیت در فروش مواجه است؛ شرایطی كه سبب شده مقابل چند صرافی كه فروشنده هستند، صف های طولانی شكل بگیرد البته این صرافی های اندك هم دلار را منوط به داشتن كارت ملی می فروشند و به هر فرد هم بیش از ۱۰۰۰ دلار فروخته نمی گردد. اما نكته قابل توجه بازار ارز كم شدن تعداد دلالان است.



به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، امروز - شنبه - حوالی چهارراه استانبول، میدان و خیابان فردوسی كه یكی از محل های اصلی خرید و فروش انواع ارز و سكه در پایتخت است، شرایط به خصوصی حاكم است كه حداقل در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

از حدود ۱۰ روز پیش جریان در بازار ارز تغییر نمود و بعد از پایین آمدن نرخ ها، عرضه ارز بخصوص دلار و سكه با محدودیت مواجه گردید.

در حال حاضر بیشتر صرافی ها از خرید و فروش ارز (دلار و یورو) خودداری و اظهار می كنند كه این دو نوع ارز را ندارند. بررسی ها از حوالی خیابان فردوسی نشان داده است كه تنها چهار یا پنج صرافی، دلار و یورو می فروشند و به علت این محدودیت در عرضه، مردم مقابل این صرافی ها تجمع كرده اند و صف های طولانی خرید تشكیل شده است.

به غیر از مردمی هم كه در مقابل این چند صرافی صف كشیده اند، رهگذران هم كه قصد خرید یا فروش ارز را ندارند، توجه شان به تابلو قیمت ها جلب می گردد و نرخ ها را دنبال می كنند.

نكته قابل تامل، كم شدن تعداد دلالان و دستفروشان ارز از بازار و كنار خیابان است كه نسبت به گذشته كمتر شده اند اما همچنان كم و بیش مقابل صرافی ها حضور دارند و ارز را با نرخی در حدود نرخ صرافی ها می فروشند؛ البته با احتیاط.

از میدان فردوسی به سمت پایین كه حركت می نماییم صف های طولانی را مشاهده می گردد كه مشخصا برای خرید دلار تشكیل شده است.

به گفته صرافی هایی كه ارز می فروشند "فروش دلار منوط به داشتن كارت ملی است و به ازای هر فرد بیش از ۱۰۰۰ دلار فروخته نمی شود" كه عملا سقف برای فروش دلار است.

در میان ارزهای دیگر هم یورو، پوند و لیر هم با محدودیت عرضه روبرو هستند و وضعیتی مشابه با دلار دارند.

از ابتدای خیابان فردوسی كه به سمت خیابان منوچهری و چهار راه استانبول كه حركت می نماییم از تعداد صف ها كاسته می گردد و ماشین های نیروی انتظامی هم در محدوده مربوطه مستقر هستند؛ به صورتی كه در سبزه میدان ابتدای خیابان منوچهری كه محل اصلی معاملات صوری ارز است حضور دلالان بسیار كم رنگ شده است و حدودا معامله در آن قسمت صورت نمی گیرد.

در صرافی هایی كه خرید و فروش ارز انجام می شود، تا ساعت مخابره این گزارش، دلار آمریكا ۴۴۵۴ تومان خریده و ۴۴۶۴ تومان فروخته می شد. همینطور یورو ۵۴۲۴ تومان خریده، ۵۴۳۹ تومان به فروش رسید. پوند ۶۵۲۰ تومان خریداری و ۶۸۰۰ تومان به فروش می رسد. لیر تركیه هم ۱۲۷۰ تومان خریده و ۱۳۰۰ تومان فروخته می گردد.

از سوی دیگر بازار سكه هم با محدودیت هایی در عرضه مواجه است؛ هر چند كه این محدودیت نسبت به ارز كمتر است و میزان تقاضای آن هم نسبت به دلار بسیار پایین تر شده است.

در بازار سكه هم سكه تمام یك میلیون و ۵۳۰ هزار تومان خریده و یك میلیون و ۵۵۵ هزار تومان فروخته می گردد. نیم سكه ۷۴۰ هزار تومان خریداری و ۷۶۰ هزار تومان فروخته و ربع سكه ۴۵۰ هزار تومان و ۴۷۵ هزار تومان خریده می گردد.





1396/12/12
23:34:10
5.0 از 5 امتیاز
5257
تگهای خبر: ارز , بازار , خرید و فروش , دلار
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات