تهدید ترامپ دلار را بالا نگه داشت

تهدید ترامپ دلار را بالا نگه داشت ساسان گستر: دلار تحت تاثیر اظهارات دونالد ترامپ در خصوص احتمال ادامه جنگ تجاری آمریكا با چین و افزایش نگرانی معامله گران بازارهای ارز جهانی، ثابت و حدودا بالا ماند.



به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا در مصاحبه با وال استریت ژورنال، بار دیگر ضمن اعلام این كه انتظار دارد تعرفه های واردات روی ۲۰۰ میلیارد دلار كالای چینی را از ۱۰ درصد فعلی به ۲۵ درصد افزایش دهد، تهدید خود برای اعمال تعرفه روی باقی واردات چین را تكرار كرد.

بازار ارزهای جهانی هم به شدت تحت تاثیر این خبر قرار گرفت و باعث شد خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران به آتش بس و آخر جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریكا و چین ناامید شوند.

شاخص دلار در مقابل سایر ارزهای بزرگ جهان، روز سه شنبه با ایستادن بر روی ۹۷.۰۱ واحد حدودا ثابت و بالا ماند كه بیشترین میزان آن از ۱۵ نوامبر سال جاری میلادی تابحال به حساب می آید.

دلار پس از افزایش نگرانی معامله گران و سرمایه گذاران در مورد احیای رشد اقتصادی جهان و همینطور كاهش احتمال آتش بس و تنش های سیاسی و تجاری میان چین و آمریكا، نسبت به سایر ارزهای بزرگ جهان در دو معامله گذشته خود روندی صعودی را تجربه كرده و سبب شده است كه خیلی از معامله گران به سمت و سوی سرمایه گذاری های امن تری همچون معاملات دلار روی بیاورند.

امانوئل انجی، تحلیلگر ارشد بازار ارز در بانك OCBC در یادداشتی نوشت: آخرین نوسانات بازارهای جهانی ارز بویژه دلار تنها تحت تاثیر جو روانی و رسانه ای حاكی از سخنان و اظهارات اخیر ترامپ در خصوص رد احتمال آتش بس در جنگ تجاری میان آمریكا و چین بوجود آمده است.

در حالی دونالد ترامپ در مورد این مساله اظهار نظر كرده است كه تنها چند روز تا دیدار و ملاقات با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در جریان نشست گروه ۲۰ در بوئنس آیرس آرژانتین باقی مانده است و خیلی از كشورها و سرمایه گذاران هم امیدوار بودند كه این نشست و ملاقات می تواند آتش جنگ تجاری این دو كشور را خاموش كرده و به كاهش تعرفه های گمركی و واردات محصولات مختلف منجر شود.

از طرفی دیگر، معامله گران بازار ارز در چهارشنبه این هفته منتظر اظهارات ژرومه پاول، رئیس بانك مركزی ایالات متحده آمریكا هم هستند تا درباره احتمال افزایش نرخ بهره تا آخر سال جاری میلادی و همینطور سیاست های تحكیم مالی در این كشور سخن بگوید كه خود امر تاثیرگذاری در بازارهای جهانی ارز و نوسانات آن به حساب می آید.

پیشتر اخبار انتشار یافته حاكی از آن بود كه به احتمال زیاد فدرال رزرو آمریكا می خواهد به منظور اجرای سیاست های تحكیم مالی یك مرتبه دیگر تا قبل از آخر سال جاری میلادی دسامبر ۲۰۱۸، نرخ بهره را افزایش دهد.

نیك توییدال، به عنوان یكی دیگر از تحلیلگران ارزی در این باره می گوید: پیش بینی دورنمای كاهش رشد اقتصادی جهانی تاثیر منفی برای دلار خواهد گذاشت ازاین رو در صورتیكه هیچ خبر مثبتی از نشست گروه ۲۰ آرژانتین خارج نشود، بار دیگر انتظار می رود كه دلار به روزهای امن ترین ارز و سرمایه گذاری در جهان بازگردد.

ین ژاپن هم كه دلار ۰.۱۲ درصد در مقابل آن كاهش داشت، در بازار معاملات روز سه شنبه در ۱۱۳.۴۳ دلار ایستاد و به عنوان یك دارایی و ارز امن در جهان معامله شد. خیلی از تحلیلگران پیش بینی كرده اند كه ین ژاپن همچنان در مقابل دلار تحت تاثیر تفاوت سیاست های تحكیم مالی فدرال رزرو آمریكا و بانك مركزی ژاپن با یك روند نزولی و كاهشی روبرو باشد.

این در حالیست كه دلار در مقابل ین ژاپن در ۵ روز متوالی معاملات ارزی در جهان با ۱.۱ درصد رشد و افزایش مواجه شده بود.

یورو هم در بازار معاملات آسیایی روز سه شنبه تحت تاثیر توافق اتحادیه اروپا با ایتالیا بر سر تعیین بودجه، با اندكی افزایش در مقابل دلار در ۱.۱۳۳۵ دلار معامله شد.

پوند انگلیس هم امروز تحت تاثیر افزایش نگرانی بر سر مسائل مربوط به بریگزیت، با ۰.۲ درصد كاهش در ۱.۲۸۰۷ دلار ایستاد و معامله شد. رهبران اتحادیه اروپا در جلسه ویژه روز یكشنبه توافق بریگزیت مورد توافق با دولت انگلیس را تایید كردند. البته این تاییدیه هنوز آخر راه نیست و نیاز به موافقت پارلمان انگلیس دارد كه در آنجا مخالفان جزئیات توافق بریگزیت به مقابله با آن خواهند پرداخت.






1397/09/06
19:14:49
5.0 از 5 امتیاز
4580
تگهای خبر: آمریكا , ارز , بازار , بانك
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات