وزیر اقتصاد:

می توان تحریم ها را مدیریت كرد

می توان تحریم ها را مدیریت كرد ساسان گستر: وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاكید بر لزوم استفاده از همه ظرفیتهای داخلی برای مقابله با تحریم ها اظهار داشت كه با افزایش بهره برداری از ظرفیتهای موجود می توان تحریمها را مدیریت كرد.


به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند در گفت وگویی رادیویی با اشاره به اینكه موضوعات مورد مطالعه علوم اجتماعی صرفاً انتزاعی نیستند، اظهار نمود: اقتصاد هم در زمره علوم اجتماعی است، ازاین رو تأثیر و تأثر سایر حوزه ها را به صورت كامل باید در این حوزه مورد تاكید قرار داد.
دژپسند افزود: این «باید» از دو جهت واجد اهمیت فراوان است. نخست اینكه امسال «رونق تولید» بعنوان شعار محوری سال تعیین شده و دیگر اینكه شرایط اشتغال، تولید و ظرفیت های خالی اقتصاد كشور ایجاب می كند تا برای رسیدن به شرایط مطلوب در جامعه، از تمامی قابلیت ها و توانمندی ها به بهترین وجه ممكن استفاده گردد.
او افزود: امروز كشور در شرایط سخت اقتصادی می باشد و دشمن از تمامی عوامل و روزنه ها بر اقتصاد كشور فشار وارد می كند؛ برای مقابله با فشارها، تهدیدها و تحریم های دشمنان باید از تمامی امكانات و ظرفیت های داخلی در جهت افزایش تولید و رشد اقتصادی بهره جست.
دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود، یكی از نكات ضعف اقتصاد ایران را كم بودن نرخ بهره برداری از ظرفیت تولید در كشور ارزیابی كرد و اظهار داشت: اگر نرخ بهره برداری از ظرفیت تولید از ۵۰ به ۷۵ درصد افزایش یابد، بدون شك جهشی در رشد تولید و رونق اقتصادی كشور ایجاد می شود و برای تحقق این مهم، باید مجموعه ای از عوامل و زمینه ها را در كشور فراهم نمود.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینكه بهبود فضای كسب و كار، یكی از مسئولیت های این وزارتخانه است، افزود: باید گام های بلندی برای رسیدن به شرایط مطلوب برداشته شود تا سرمایه گذار و فعال اقتصادی شامل تولیدكننده و تاجر بتوانند با طیب خاطر و به سهولت، در محیطی ایمن فعالیت های خویش را انجام دهند.
وی همینطور تصریح كرد: امروز اصلاح و بهبود فضای كسب و كار در كشور به یك لزوم اجتناب ناپذیر تبدیل گشته است و باید با قوت و قدرت هر چه تمام تر در این راه حركت كرد.



1398/01/12
15:54:38
5.0 از 5 امتیاز
4482
تگهای خبر: ارز , اشتغال , اقتصاد كشور , تولید
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات