در پاسخ به مهر اعلام شد:

دو راهكار رونق تولید در سال ۹۸، وام های كم بهره ارزی، راه رونق

دو راهكار رونق تولید در سال ۹۸، وام های كم بهره ارزی، راه رونق به گزارش ساسان گستر دبیر جامعه متخصصان نساجی، دو راهكار رونق تولید را تحرك در بازارهای داخلی و خارجی دانست و اظهار داشت: وام های كم بهره ارزی، راهكار پشتیبانی از صادرات به منظور رونق بازار خارجی است.



به گزارش ساسان گستر به نقل از مهر، علیرضا حائری در گردهمایی جامعه متخصصان نساجی كه با حضور مدیر كل دفتر صنایع نساجی و پوشاك وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: امسال با عنوان رونق تولید نامگذاری شده كه به نظر می آید پیش نیاز آن، رونق بازار است به این معنا كه تا بازار تكان نخورد و كسب و كارها به كار نیفتند رونق تولید هم موقت اتفاق خواهد افتاد.
دبیر جامعه متخصصان نساجی اضافه كرد: چنانچه بازارها از رونق كافی برخوردار نباشند، تولیدات صورت گرفته در انبارها حبس شده و نقدینگی را هم محبوس می كند. ازاین رو تولید كنندگان قادر به ادامه حیات نخواهند بود. پس برای رونق تولید باید رونق بازارها را در دستور كار قرار داد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، تصریح كرد: رونق بازار از دو مسیر داخلی و خارجی اتفاق خواهد افتاد كه در حوزه داخلی افزایش قدرت خرید مردم، كاهش تورم و افزایش ارزش پول ملی باید صورت گیرد تا مردم مجدد بتوانند وارد بازار شده و كالا خریداری نمایند. در عین حال چنانچه درآمد سرانه افزایش پیدا كرده و ارزش پول ملی تقویت شود رونق تولید هم در سایه رونق بازار محقق خواهد شد.
حائری در ادامه به راهكار صادرات و توجه به بازارهای خارجی برای رونق تولید اشاره و خاطرنشان كرد: رونق صادرات و حضور كالاهای ایرانی در بازارهای خارجی كمك دولت را می طلبد كه آن هم متمركز بر دریافت تسهیلات كم بهره و برخورداری از مشوق های دولت برای بازار گشایی از جانب تولید كنندگان و صادر كنندگان است. در این صورت می توان با ارز آوری و افزایش صادرات، تولید كارخانجات صادراتی را هم افزایش داد.
دبیر جامعه متخصصان نساجی تصریح كرد: مشوق های صادراتی شامل وام های ارزی كم بهره به تولید كنندگان می شود به خصوص اینكه مشكلاتی هم بر سر تأمین ارز الان وجود دارد. ازاین رو دولت می تواند بعنوان یك راهكار قراردادهای صادراتی را هم مشمول دریافت تسهیلات كم بهره ارزی نماید تا در سایه آن مواد اولیه تأمین و كالاهای مورد نیاز تولید كنندگان هم وارد شود.
وی با انتقاد شدید نسبت به سیاست های تجاری كشور كه با كمبود یك كالا منجر به محدودیت یا ممنوعیت صادرات شده است، اظهار داشت: دولت در شرایطی كه كمبود كالا در بازار وجود دارد راحت ترین راه را بدون در نظر گرفتن جوانب آن اتخاذ نموده و بر پایه آن صادرات كالاها را ممنوع می كند. در حالیكه در بازارهای رقابتی این روزهای دنیا به دست آوردن یك بازار از جانب صادر كنندگان كاری خیلی سخت به حساب می آید. ازاین رو حفظ بازار یكی از مهمترین وظایف صادر كنندگان است. در حالیكه دولت به راحتی با یك بخشنامه، صادرات را ممنوع می كند و تعهد صادر كننده نسبت به مشتری خویش را در بازار خارجی نادیده می گیرد.
حائری معتقد است: چنانچه این دو بخش را بتوان مد نظر قرار داد در نهایت رونق تولید را هم شاهد خواهیم بود.

1398/01/21
14:26:13
5.0 از 5 امتیاز
4094
تگهای خبر: ارز , بازار , تجارت , تسهیلات
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات