بالا رفتن دلار جهانی به امید پایین آمدن نرخ بهره آمریكا

بالا رفتن دلار جهانی به امید پایین آمدن نرخ بهره آمریكا به گزارش ساسان گستر با محتمل بودن كاهش نرخ بهره توسط بانك مركزی آمریكا در ایام آینده، ارزش دلار در مقابل همتایانش افزایش پیدا كرد.


به گزارش ساسان گستر به نقل از رویترز، بعد از آنكه جروم پاول، رئیس بانك مركزی آمریكا اعلام نمود كه این بانك در سیاست گذاری های خود تحت فشار خارجی قرار نخواهد گرفت و تنها آمارهای اقتصادی از وضعیت كلان را مد نظر خواهد داد، امید معامله گران به كاهش نیافتن شدید نرخ بهره در نتیجه فشارهای دونالد ترامپ به فدرال رزرو افزایش یافت.
امروز دلار در مقابل ین ۰.۵۸ درصد پیشروی كرد و خویش را به ۱۰۷.۷۹ ین رساند تا به صورت كامل از كف كانال ۱۰۷ ین كه در ایام اخیر قرار داشت بیرون برود. شاخص دلار كه نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می گیرد با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۹۵.۷۹۲ واحد رسید. یورو هم با عقب نشینی ۰.۱ درصدی تا ۱.۱۳۶۸ دلار عقب نشست.
بعد از آنكه بوریس جانسون، شهردار سابق لندن و بخت اصلی جایگزینی ترزا می برای سمت نخست وزیری انگلیس، جرمی هانت وزیر خارجه و رقیب وی برای تصدی این سمت را متهم كرد كه با راه اندازی كمپین تقلبی برای برگزیت به اقتصاد انگلیس ضربه خواهد زد، ارزش پوند هم در مقابل دلار كاهش پیدا كرد و هر پوند به ۱.۲۶۶۹ دلار رسید.
از جانب دیگر در روزی كه دلار توانست تا حدی زیان های این هفته خویش را جبران كند، بهای طلا برای تحویل در معاملات آتی در بازارهای آمریكا ۰.۲ درصد كاهش پیدا كرد و به ۱۴۱۵.۴ دلار در هر اونس رسید هر چند كه هنوز هم در بالای مرز روانی ۱۴۰۰ دلار قرار دارد.
دیوید كلی، استراتژیست بازارهای جهانی در بانك "جی پی مورگان" اظهار داشت: انتظار ما این است كه خبرهای خوبی از دیدار هیأت آمریكایی و چینی در حاشیه جلسه سران گروه ۲۰ منتشر شود. با این وجود به نظر نمی رسد كه هیچكدام از طرفین حاضر به آتش بس در مقطع كنونی باشند.
در بازار اوراق، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریكا به ۲.۰۴۸۵ درصد رسید، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله دولتی آلمان به منفی ۰.۳۰۶ درصد رسید.



1398/04/07
14:14:39
5.0 از 5 امتیاز
4068
تگهای خبر: آمریكا , ارز , بازار , بانك
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات