رئیس سازمان امور مالیاتی كشور:

سیستم مالیاتی عادلانه را در كشور پیاده می نماییم

سیستم مالیاتی عادلانه را در كشور پیاده می نماییم به گزارش ساسان گستر رئیس سازمان امور مالیاتی كشور اظهار داشت: با دریافت اطلاعات ریز داده همه افراد ضمن جلوگیری از فرار مالیاتی گسترده در كشور سیستم مالیاتی عادلانه را با جدیت پیاده می نماییم.


به گزارش ساسان گستر به نقل از مهر، امیدعلی پارسا عصر شنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید امور مالیاتی شهر محمدیه اظهارداشت: اداره كشور بدون درآمد ممكن نیست و این درآمد یا با فروش املاك و سرمایه های كشور است و یا قرض كردن كه هیچكدام راه عقلانی و منطقی نیست و آینده نگران كننده ای را متصور می كند. وی ادامه داد: بهترین راه تامین منابع مالی این است كه درآمدهای كشور را بالا ببریم پس برای اداره كشور دو راه بیشتر نداریم یا باید مالیات بگیریم و یا اسكناس چاپ نماییم كه راه دوم سبب تورم شدید می شود كه طبقه متوسط و فقیر را فقیر تر و طبقه ثروتمند را پولدارتر می كند. پارسا خاطرنشان كرد: مالیات یك منبع پایدار برای اداره كشور است اما باید دانست همین مالیات هم آنقدر زیاد نیست و فقط می تواند نیمی از حقوق كارمندان دولت را پوشش دهد ازاین رو مهمترین برنامه و هدف ما پیشگیری از فرار مالیاتی است كه متاسفانه به دلیلهای مختلف بسیار زیاد شده است.
نبود زیرساخت اطلاعات جامع سبب فرار مالیاتی شده استرئیس سازمان امور مالیاتی كشور یادآورشد: فرار مالیاتی به علت فراهم نبودن زیرساخت ها وجود دارد پس اگر بتوانیم اطلاعات كاملی از همه فعالیتها در اختیار داشته باشیم قادریم از فرار مالیاتی جلوگیری نماییم. پارسا اظهار داشت: برمبنای ماده ۱۶۹ مكرر همه نهادها باید ریزداده های افراد را در اختیار امور مالیاتی قرار دهند تا ما برمبنای عدالت بتوانیم مالیات را برقرار نماییم تا به كسی ظلم نشود. وی اظهارداشت: راه دوم ایجاد سامانه ای است كه همه معاملات كشور در آن بستر اتفاق می افتد به صورتی كه در همه دنیا سازمانهای امور مالیاتی به همه اطلاعات دسترسی دارند و مالیات برمبنای مستندات و به صورت عادلانه دریافت می شود.۱۰۰۰ پروژه نیمه تمام باید با مالیات تكمیل شودپارسا اضافه كرد: بیشتر از ۱۰۰۰ پروژه نیمه تمام در سراسر كشور وجود دارد كه باید تكمیل شود و اگر نتوانیم معوقات مالیاتی را وصول نماییم این طرح ها به سرانجام نخواهد رسید پس اگر بخواهیم نظام مالیاتی مدرن شده و پاسخگوی اداره كشور باشد باید به اطلاعات «ریزداده ها» مسلح شویم.
وی درباب گردنگیر اصناف به ویژه پزشكان در استفاده از كارت خوان اظهار داشت: پایانه های فروشگاهی و كارت خوان باید در همه صنوف مورد استفاده قرار گیرد و این طرح در كارخانه ها هم توسعه خواهد یافت اما در گام اول از جامعه فرهیخته پزشكان آغاز كردیم و انتظار داریم همراهی آنها ۱۰۰ درصدی باشد. پارسا اظهارداشت: شان و جایگاه پزشكان ایجاب می كند در مراعات قانون پیشگام باشند و ما نیز از این صنف شروع كردیم تا الگوی دیگران باشند و می دانیم با استقبال خوب آنها مواجه خواهیم شد. وی اظهار داشت: این طرح تا اختتام شهریور ماه تمدید شده و از اوایل مهرماه همه گیر خواهد شد و از مردم هم انتظار داریم پرداخت های خودرا بوسیله كارت خوان انجام دهند.پایه های مالیاتی كشور را توسعه می دهیم/ سیستم مالیاتی عادلانه در كشور پیاده می شودپارسا در ادامه یاداورشد: در صددیم پایه های مالیاتی كشور را توسعه بخشیم و به غیر از مالیات دریافتی كنونی در صددیم از منابع مغفول مانده هم مالیات بگیریم تا عدالت مالیاتی محقق شود و به كسی ظلم نكنیم و یك سیستم مالیاتی عادلانه را در كشور پیاده نماییم.
وی افزود: هدف ما پیاده كردن یك شبكه مالیاتی عادلانه در كشور است و شعار ما «وصول با اصول توام با انصاف» است و در كنار آن با فرار مالیاتی بشدت مقابله خواهیم كرد.بدهكاران مالیاتی از فرصت بخشودگی استفاده كنندرئیس سازمان امور مالیاتی كشور اظهارداشت: در یك طرح فراگیر سوژه بخشودگی جرایم مالیاتی برای همه بدهكاران را تا اختتام مهرماه اجرا می نماییم و همه كسانی كه اصل بدهی خودرا تا این تاریخ پرداخت كنند از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم برخوردار خواهند شد. وی بیان كرد: صاحبان واحدهای تولیدی می توانند از این فرصت طلایی بهره برده و مشمول بخشودگی شوند كه بعضی از آنها میزان جرایمشان از اصل وام هم بیشتر شده و این فرصت استثنایی می تواند به رونق تولید آنها هم كمك نماید. پارسا اظهار داشت: این تخفیف امسال به صورت استثنایی داده شده و سال آینده دیگر مدیران استانها اختیار كامل برای بخشش نخواهند داشت و تنها ۵۰ درصد می توانند تخفیف دهند پس سفارش می نماییم حتما تولید كنندگان از این فرصت استفاده كنند.
رئیس سازمان امور مالیاتی كشور اظهارداشت: بسیار امیدواریم فضایی فراهم گردد تا مجموعه درآمدهای استان ها بیشتر شود تا بتوانیم تخصیص بیشتری به مناطق داشته باشیم و اعتقاد داریم هیچ راهی برای افزایش اعتبارات استانها نداریم مگر آنكه وصولی ها با رعایت اصول و انصاف بیشتر شود. وی از مدیران امور مالیاتی استانها خواست ضمن شناسایی فرارهای مالیاتی زمینه تحقق عدالت مالیاتی و كسب درآمدهای پیشبینی شده را در مناطق خود مهیا كنند. پارسا امروز ساختمان جدید امور مالیاتی محمدیه را افتتاح نمود. این ساختمان با ۳۷۳ متر مربع مساحت در ۵ طبقه با ۱۱۷۵ متر مربع زیربنا راه اندازی و تجهیز شده و برای آن ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. با بهره برداری از این ساختمان طرح جامع مالیاتی در این شهر عملیاتی شد.


منبع:

1398/05/26
22:46:50
5.0 از 5 امتیاز
4337
تگهای خبر: تولید , دولت , فروش , هزینه
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات