آمریكا به دنبال ممنوعیت سرمایه گذاری در چین

آمریكا به دنبال ممنوعیت سرمایه گذاری در چین ساسان گستر: یك منبع مطلع در دولت آمریكا از احتمال ممنوعیت سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی آمریكایی در چین آگاهی داد.


به گزارش ساسان گستر به نقل از سی ان بی سی، در شرایطی كه آمریكا و چین خودرا آماده از سر گیری مذاكرات تجاری در روز یازدهم اكتبر بعد از یك وقفه دو ماهه می كنند، بنظر می رسد آمریكا نه تنها قصدی برای عقب نشینی از فشارهای قبلی ندارد بلكه خودرا آماده افزایش فشارها بر طرف چینی نیز می كند.
آن طور كه یك مقام آگاه در وزارت خزانه داری آمریكا گفته است، كاخ سفید در حال ارزیابی طرحی است كه به سبب آن سرمایه گذاری های آمریكا در چین هدف قرار خواهد گرفت و اتباع آمریكایی از هر گونه سرمایه گذاری مالی در شركت های چینی منع خواهند شد.
این منبع مطلع با اشاره به این كه این طرح تنها یكی از طرح های در دست بررسی می باشد، اظهار داشت كه هنوز در حال بحث مقدماتی درباب اقدامات تنبیهی لازم هستیم و به جمع بندی نهایی درباب میزان، شدت و زمان اجرای این اقدامات نرسیده ایم.
هم اكنون آمریكا و چین بر واردات كالاهایی به ارزش صدها میلیارد دلار از یكدیگر تعرفه وضع كرده اند و احتمال افزایش تعرفه ها نیز در صورت نتیجه بخش نبودن روند مذاكرات وجود دارد. با این وجود طرفین توافق كرده اند كه فعلا تا زمان از سر گیری مذاكرات از هرگونه اقدام تنش زای جدید پرهیز كنند.
از طرف دیگر بعضی از منابع از احتمال اخراج شركت های چینی از بورس آمریكا آگاهی داده اند كه این خبر نیز تابحال توسط هیچ مقام رسمی در كاخ سفید تایید نشده است.
وانگ یی، وزیر خارجه چین در سخنرانی خود در سازمان ملل آگهی داده است كه تعرفه ها و جنگ تجاری بین آمریكا و چین می تواند اقتصاد جهانی را با ركود مواجه كند و خطاب به مقامات امریكایی گفته است: ساخت دیوار كمكی به حل اختلافات نمی كند و این كه دیگران را مقصر ناكامی های خود جلوه دهید چیزی را حل نخواهد كرد.




منبع:

1398/07/06
18:14:29
5.0 از 5 امتیاز
4269
تگهای خبر: آمریكا , ارز , دلار , دولت
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات