همتی:

نرخ تورم نزولی شد

نرخ تورم نزولی شد به گزارش ساسان گستر رئیس كل بانك مركزی اعلام نمود: نرخ تورم نقطه به نقطه از اردیبهشت ماه امسال تا به امروز بطور متوسط ماهیانه 4 واحد درصد كاهش داشته كه موجب شد نرخ تورم 12 ماهه در مهرماه نزولی شود.



به گزارش ساسان گستر به نقل از مهر، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: همانطور كه انتظار می رفت و طبق گزارش همكارانم در اداره آمارهای اقتصادی، در مهرماه نیز نرخ تورم ماهانه كاهنده بود و به ۰.۶ درصد رسید. از اسفند سال ۹۷كه تورم ماهانه به اوج خود، یعنی ۵.۴ درصد رسید، تا به امروز نرخ رشد ماهانه تورم بطور مداوم كاهنده بوده است و نرخ تورم نقطه به نقطه نیز از اردیبهشت ماه امسال تا به امروز بطور متوسط ماهیانه ۴ واحد درصد كاهش داشته كه موجب شد نرخ تورم ۱۲ ماهه در مهرماه نزولی شود.
وی افزود: آرامش و ثبات نسبی حاكم بر بازار ارز و روند مثبت و منطقی تأمین ارز واردات كشور در سامانه نیما، از طرق مختلف و متناسب با موانع تحریمی، روند مثبت رشد غیرنفتی اقتصاد، در كنار آمار روز گذشته اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی در مورد تغییر روند و افزایش ۲۲ درصدی معاملات مسكن در تهران كه می تواند نشانی از شروع روند كشوری آن باشد، همگی خبر از بازگشت امید به روند اطمینان بخش اقتصاد است.
همتی اضافه كرد: هم اكنون دغدغه مهم بانك مركزی تأمین نقدینگی مولد واحدهای تولیدی و بسط رونق پایدار و غیرتورمی در كشور است و تلاش می كند ضمن احتراز از رشد نامتناسب نقدینگی، برای حفظ روند تولید و تقویت رشد اقتصادی بوسیله تأمین سرمایه در گردش واحدها و تأمین مالی بخش های تولیدی پیشتاز، اقدامات لازم را انجام دهد.



منبع:

1398/08/05
21:51:00
5.0 از 5 امتیاز
4338
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , بانك مركزی
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات