مركز آمار اعلام كرد

كاهش 22 درصدی تولید گوشت نسبت به پارینه

كاهش 22 درصدی تولید گوشت نسبت به پارینه ساسان گستر: مركز آمار از افزایش 13 درصدی تولید گوشت قرمز در تابستان نسبت به بهار امسال آگاهی داد و اعلام نمود كه هرچند تولید این محصول نسبت به فصل قبلش افزایش یافته اما 22 درصد نسبت به تابستان پارینه كاهش دارد.


به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، طبق بررسی های مركز آمار از كشتار دام كشتارگاه های رسمی كشور در فصل تابستان، وزن گوشت قرمز تولید شده انواع دام های ذبح شده در این مدت جمعاً ۷۷ هزار تن گزارش شده كه سهم گوشت گاو و گوساله بیشتر از سایر دام ها بوده است.
برمبنای نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با۴۳، ۳ هزار تن معادل ۵۶.۲ درصد از كل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود مختص كرده است. گوشت گوسفند و بره با ۲۵.۷ هزار تن، بز و بزغاله با ۶.۱ هزار تن و سایر انواع دام ها با ۱.۹ هزار تن به ترتیب ۳۳.۳ درصد، ۷.۹ درصد و ۲.۶ درصد از كل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده اند.
مقایسه عملكرد كشتارگاه های كشور در تابستان سال ۱۳۹۸ با عملكرد فصل مشابه سال ۱۳۹۷ نشان دهنده كاهش ۲۲ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز در كشتارگاه های رسمی كشور است. كاهش مقدار تولید گوشت نسبت به فصل مشابه سال قبل برای گوسفند و بره ۲۱ درصد، برای بز و بزغاله ۲۶ درصد و برای گاو و گوساله ۲۳ درصد بوده است.
نتایج حاصل از این طرح نشان میدهد كه تولید گوشت قرمز در كشتارگاه ها در فصل تابستان نسبت به فصل بهار همین سال بیشتر از ۱۳ درصد افزایش داشته است.



منبع:

1398/08/11
20:52:19
5.0 از 5 امتیاز
4051
تگهای خبر: تولید
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات