عقب گرد دلار با چاشنی انگلیسی

عقب گرد دلار با چاشنی انگلیسی به گزارش ساسان گستر صعود نیرومند پوند سبب كاهش شاخص دلار با وجود ثبات آن در مقابل خیلی از ارزهای دیگر شد.


به گزارش ساسان گستر به نقل از رویترز، هر چند كه تصمیم چین برای به تعویق انداختن افزایش تعرفه بر روی واردات برخی محصولات آمریكایی نظیر سویا و گوشت، احتمال به تعویق افتادن افزایش تعرفه بر روی محصولات چینی از سوی آمریكا را تقویت كرده است، با این وجود لری كودلو، مشاور اقتصادی ترامپ گفته است اگر مذاكرات به نتیجه دلخواه نرسند، آمریكا مصمم به افزایش تعرفه های وارداتی خواهد بود. مقرر است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا سه روز دیگر در مورد افزایش تعرفه روی محصولات وارداتی به ارزش بیشتر از ۱۵۶ میلیارد دلار از چین یا تمدید فعلی معافیت ها تصمیم گیری كند.
كازوشیگه كایادا، تحلیل گر ارشد بازار ارز در موسسه " استیت استریت" اظهار داشت: حس بازارها این است كه هر دو طرف می خواهند از بیشتر شدن تنش ها اجتناب كنند. ازاین رو محتمل ترین سناریو این است كه روند فعلی حفظ شود.
از جانب دیگر اما امره اشپایتسر، كارشناس بازار در موسسه " وست پاك" اعتقاد دارد كه امكان اوچ گیری مجدد تنش ها وجود دارد: از جانب هر دو طرف ریسك هایی وجود دارد. بازارها هنوز نگاهی خوش بین به مسئله اختلافات تجاری دارند و تحركات اخیر به شما نخواهند اظهار داشت كه دقیقا چه اتفاقی خواهد افتاد.
چین و آمریكا درگیر یك جنگ تجاری طولانی مدت بوده اند كه حالا وارد هفدهمین ماه خود شده است و از آن بعنوان یكی از اصلی ترین علل كاهش رشد اقتصادی جهان نام برده می شود تا جایی كه بانك جهانی، زیان این جنگ برای اقتصاد جهانی طی دو سال آینده را حدود ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد كرده است. دو طرف طیف گسترده ای از محصولات وارداتی یكدیگر را مشمول تعرفه های اضافی كرده اند.
شاخص دلار كه نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد، با ۰.۰۴ درصد كاهش در مقایسه با روز قبل و در سطح ۹۷.۵۷۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانك سوئیس معادل ۱.۰۱۲۶ دلار اعلام گردید.
در حوزه برگزیت هم حزب حاكم محافظه كار موفق شده است تا در نظرسنجی ها از رقیب اصلی خود یعنی حزب كارگر به میزان ۱۴ درصد پیش بیافتد كه پنج درصد بیشتر از نتایج نظرسنجی هفته های قبل است. بوریس جانوسن، رهبر حزب محافظه كار و نخست وزیر فعلی وعده داده كه در صورت پیروزی، پرونده برگزیت را به سرعت خواهد بست. از جانب دیگر اما جرمی كوربین، رهبر حزب كارگر دادگفته است در صورت پیروزی در انتخابات، رفراندوم برگزیت را برای دومین بار برگزار خواهد نمود اما افزوده كه در جریان این همه پرسی موضعی بی طرف اتخاذ خواهد نمود.
در آخرین دور از معاملات، پوند با افزایش ۰.۳ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۱۵۸ دلار مبادله شد. هر یورو نسبتا بدون تغییر در مقایسه با روز قبل به ۱.۱۰۶۸ رسید. هم چنین هر دلار آمریكا به ۱.۳۲۳ دلار كانادا كاهش پیدا كرد. در مقابل همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۵۹۹ دلار سنگاپور مبادله شد.
آدام كول، كارشناس ارشد مسائل ارزی در موسسه " آر بی سی كپیتال ماركتس" اظهار داشت: هنوز نا اطمینانی هایی زیادی در مورد آینده روابط انگلیس و اتحادیه اروپا وجود دارد و نمی توان با قطعیت پیش بینی نمود كه چه اتفاقی در نهایت رخ خواهد داد.
در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همینطور هر دلار به ۱۰۸.۵۹۹۵ ین رسید. ارزش ین بعد از آن تقویت شد كه رشد اقتصادی سه ماهه سوم سال ژاپن بسیار نیرومندتر از پیشبینی های قبلی ظاهر شد. در مقابل همتای استرالیایی، هر دلار آمریكا به ازای ۱.۴۶۴۹ دلار مبادله شد. هم چنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۳۸۵ یوان چین اعلام گردید.



1398/09/19
21:40:38
5.0 از 5 امتیاز
4272
تگهای خبر: آمریكا , ارز , بازار , بانك
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات