برای نخستین بار

معاملات ارزهای دیجیتالی در اروپا قانونمند می شود

معاملات ارزهای دیجیتالی در اروپا قانونمند می شود به گزارش ساسان گستر اتحادیه اروپا در نظر دارد سخت گیری بیشتری روی صدور ارزهای دیجیتالی بخصوص آنها كه متكی به دلار هستند داشته باشد تا از نوسانات شدید قیمتی آنها نظیر آنچه حالا در مورد بیت كوین اتفاق می افتد، جلوگیری شود.


به گزارش ساسان گستر به نقل از سی ان بی سی، کمیسیون اروپا اعلام نموده است باتوجه به گسترش بیش از پیش نقش رمزارزها از فضای مبادلات مالی تصمیم گرفته تا بعنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا به قانون گذاری معاملات ارزهای دیجیتالی ورود کند تا ریسک ناشی از ارزهای دیجیتالی برای معامله گران به حداقل برسد. این کمیسیون با اعلان اینکه آینده علوم مالی به شکل دیجیتالی خواهد بود گفته است یکی از اهداف اصلی اقدام جدید، کاهش ریسک اعمال مجرمانه و صیانت از فضای مالی اتحادیه اروپا خواهد بود.
والدیس دومبروسکی- قایم مقام اجرایی رئیس کمیسیون اروپا در همین رابطه اظهار داشت: طبق طرح جدید، شرکت های ارائه دهنده خدمات مربوط به ارزهای دیجیتالی که از یکی از اعضا مجوز گرفته باشند می توانند در سراسر اتحادیه اروپا به فعالیت بپردازند. این طرح برای طی مراحل قانونی به حدود یک سال زمان نیاز خواهد داشت.
اتحادیه اروپا هم چنین در نظر دارد سخت گیری بیشتری روی صدور ارزهای دیجیتالی بخصوص آنها که متکی به دلار هستند داشته باشد تا از نوسانات شدید قیمتی آنها نظیر آنچه حالا در مورد بیت کوین اتفاق می افتد، جلوگیری شود.
انتظار می رود یکی از اصلی ترین ارزهای مورد هدف قوانین جدید، ارز دیجیتالی فیسبوک موسوم به لیبرا باشد که مقرر است بخش بزرگی از کار توسعه آن در سوییس صورت گیرد. پیش تر هم بعضی از مقامات اروپایی نظیر وزیر دارایی فرانسه خواهان کنترل بیشتر روی لیبرا شده بودند.
کمیسیون اروپا هم چنین طرحی را برای تسهیل سرمایه گذاری های متقابل کشورهای عضو به اتحادیه و هم چنین نظام بانکی پیشنهاد داده است. بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که به شکلی مرکز مالی و بانکی اتحادیه اروپا محسوب می شد، بخش بزرگی از مبادلات مالی اروپایی ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد. با این وجود دومبروسکی گفته است اصلاحات پیشنهادی جدید به آن مفهوم نیست که اتحادیه اروپا درهای خویش را به روی آمریکا و انگلیس ببندد.




منبع:

1399/07/04
12:15:32
5.0 از 5 امتیاز
1434
تگهای خبر: آمریكا , ارز , بانك , خدمات
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات