اقتصاد رژیم صهیونیستی ۲۸ درصد آب رفت

اقتصاد رژیم صهیونیستی ۲۸ درصد آب رفت به گزارش ساسان گستر در سه ماهه منتهی به ژوئن، رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی به كمترین سطح خود رسید.


به گزارش ساسان گستر به نقل از تریدینگ اکونومیکس، آمار نهایی رشد اعلام شده نشان داده است در سه ماهه دوم سال جاری رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی به منفی ۲۸.۸ درصد رسید تا بدین ترتیب، دومین رشد اقتصادی فصلی منفی متوالی و بدترین توالی عملکرد اقتصادی این رژیم از زمان ثبت آمارهای مربوطه تابحال رقم بخورد. رشد بخش مخارج شخصی که بار حدود نیمی از کل رشد اقتصادی این رژیم را بر دوش دارد طی این مدت به سطح بی سابقه منفی ۴۴ درصد رسیده است.
رشد در بخش دارایی های ثابت منفی ۳۰.۳ درصد و مخارج دولتی ۲۶ درصد اندازه گیری شده است. تجارت خارجی این رژیم هم تحت تأثیر انتشار کرونا گرفتار مشکل شده؛ تا جایی که در سه ماهه دوم سال میزان صادرات آن ۲۷.۹ درصد و میزان واردات ۳۹.۵ درصد کاهش داشته است.
در واکنش به ثبت این رشد ضعیف، بانک مرکزی رژیم صیهونیستی اعلام نمود که نرخ بهره را بدون تغییر در سطح ۰.۱ درصد باقی نگه خواهد داشت تا به تقویت رشد اقتصادی کمک نماید.
از طرفی کاهش شدید درآمد شهروندان سبب شده است که متوسط نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر در رژیم صهیونیستی به منفی ۰.۷ درصد برسد که نسبت به تورم ماه قبل ۰.۱ درصد کمتر شده و این رقم فاصله بسیاری تا تورم دو درصدی هدفگذاری شده توسط بانک مرکزی داشته است. در میان بخش های مختلف، لباس و پوشاک با تورم منفی ۶.۳ درصدی بیشترین نقش را در کاهش تورم داشته است و بعد از آن هم حمل و نقل با منفی ۲.۷ درصد و فرهنگ و آموزش با منفی ۰.۷ درصد قرار دارند. از سوی دیگر اما لوازم منزل با تورم ۰.۸ درصدی اصلی ترین پیشران تورم بوده و بعد از آن هم مواد غذایی با تورم ۰.۲ درصدی قرار دارد.
بر اساس ماهانه نرخ تورم رژیم صهیونیستی ۰.۱ درصد اندازه گیری شده که این رقم ۰.۱ درصد کمتر از تورم ماه قبل بوده است.



1399/07/28
16:04:02
5.0 از 5 امتیاز
1291
تگهای خبر: بانك , بانك مركزی , تجارت , دولت
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات