كف سقوط بورس كجاست؟

كف سقوط بورس كجاست؟ ساسان گستر: دامنه كاهش های متوالی شاخص كل بورس به هفته جاری نیز كشیده شد و بازار سرمایه در آخرین روز كاری، پس از مدت ها به كانال یك میلیون و 200 هزار واحد عقب گرد كرد، اتفاقی كه برای خیلی از مفسرین قابل پیش بینی نبود و خیلی از كارشناسان هم درمورد اینكه این كاهش تا كجا ادامه پیدا خواهدنمود هیچ تحلیلی ندارند.


به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، با وجود همه تصمیمات سازمان بورس برای برگرداندن تعادل به بازار سرمایه، حمایت های مجلس و اقدامات دولت، قیمت دلار و گزارش های شش ماهه قابل توجه شرکت ها، بازار سرمایه همچنان بر مدار نزول در حرکت است. حرکتی که در هفته جاری شیبی تند و قابل توجه داشت.
شاخص کل بورس در روز شنبه با ۳۸ هزار و ۳۰۵ واحد کاهش، رقم یک میلیون و ۲۷۴ هزار واحد را ثبت نمود. در روز دوشنبه شاخص کل ۳۷ هزار و ۴۷۰ واحد کم شد و در رقم یک میلیون و ۳۳۶ هزار واحد ایستاد. روز سه شنبه و چهارشنبه نیز به ترتیب با ۳۴ هزار و ۸۴۸ واحد کاهش و ۱۳ هزار و ۸۳۵ واحد کاهش، در رقم های یک میلیون و ۳۰۱ هزار و یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد ایستاد.
کارشناسان دلیلهای مختلفی را برای سقوط بورس برشمردند؛ همچون تاثیر شایعات افزایش نرخ سپرده های بانکی، قیمت گذاری دستوری در بورس کالا، انتخابات آمریکا، رفتار هیجانی تازه واردها، از بین رفتن اعتماد مردم و... البته درحالی که برخی هیچ پیش بینی درمورد اینکه کف سقوط شاخص کجا است ندارند، برخی دیگر اعتقاد دارند که بورس باردیگر محلی برای جمع آوری سرمایه های سرگردان می شود.
بطور کلی وضعیت بازارهای موازی، قیمت دلار، سودآوری شرکت ها و... شرایط را برای صعود بازار سرمایه فراهم نموده است اما بنظر می رسد آنچه که در این بازار از میان رفته، اعتماد مردم به این بازار است که وقتی هیجان جدیدالورودها در کنار آن قرار می گیرد، به سقوط هرچه بیشتر بورس دامن می زند.




منبع:

1399/08/09
13:59:56
5.0 از 5 امتیاز
1097
تگهای خبر: آمریكا , بازار , بانك , دلار
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات