اخطار گمرك درباره قاچاق ارز

اخطار گمرك درباره قاچاق ارز ساسان گستر: گمرك ایران درمورد خروج ارز مسافری بیش از مبلغ مجاز و بدون مجوز اخطار داد.



به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، بر مبنای تصمیمات ارزی اتخاذ شده توسط بانك مركزی مقدار مجاز ارز همراه مسافر هنگام خروج از كشور از ۱۰ هزار یورو به ۵۰۰۰ یورو كاهش یافته است.

در سال قبل بود كه با اصلاح دستورالعمل اجرایی "ضوابط ناظر بر ارز، اسناد بانكی و اوراق بهادار بی نام همراه مسافر"، مبلغ قابل حمل برای خروج از كشور تعریف شد به صورتی كه در جهت اجرای قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اعلام گردید كه سقف خروجی و ورودی ارز ۱۰ هزار یورو و یا معادل آن به سایر ارزها است و بیش از این مبلغ ممنوع بوده و پولشویی به حساب می آید.

اما در تازه ترین بازنگری كه در روابط ورود و خروج ارز مسافری انجام شده، مبلغ قابل حمل تا ۵۰ درصد كاهش یافته است و بر این اساس خروج ارز، اسناد بانكی و اوراق بهادار بی نام همراه مسافر مجموعا تا سقف ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها از مرزهای هوایی و تا سقف مبلغ ۲۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها از مرزهای زمینی، ریلی و دریایی مجاز است.

این در حالی است كه حجم مجاز ورود ارز به كشور كماكان همان ۱۰ هزار یورو است.

در همین رابطه گمرك جمهوری اسلامی ایران به ایسنا اعلام نمود كه در صورت اقدام مسافر برای خروج ارز از كشور بدون مجوز و بیش از سقف تعیین شده، طبق قانون با فرد متخلف برخورد می گردد.

در این راستا ممكن است افرادی به دلایل مختلف تصمیم به خروج ارز از كشور بیشتر از ۵۰۰۰ هزار یورو كنند كه در این موارد اقدام اولیه گمرك، اخطار به این گونه مسافران است كه افراد به هر دلیلی كه بخواهند ارز بیشتری را از كشور خارج كنند، باید با استفاده از شعب ارزی بانك ملی، ارز مربوطه را اظهار و در صورت دریافت مجوز اقدام به خروج ارز كنند.

به گفته یك مقام مسئول در گمرك ایران، در صورتی كه فردی بدون اظهار ارز خود، بخواهد آن را از كشور خارج كند، مشمول قانون قاچاق ارز شده و ضمن ضبط ارز مذكور، پرونده قضایی قاچاق ارز برای فرد خاطی تشكیل می گردد.

البته ارز همراه مسافر به مقدار كمتر از ۵۰۰۰ یورو یعنی تا سقف مجاز نیازی به اظهار ندارد، اما در صورت همراه داشتن مبلغ مضاف بر این مقدار، فرد باید حتما ارز خویش را اظهار كرده و برای خروج آن مجوز بگیرد.

به گفته این مقام مسئول در گمرك، نوع بررسی ارز حمل شده توسط مسافر با استفاده از بازرسی فیزیكی و بررسی ایكس ری انجام می گردد.






1397/02/23
15:15:49
5.0 از 5 امتیاز
4846
تگهای خبر: ارز , بانك , گمرك
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات