فعالان بورس تهران به استقبال عرضه اولیه رفتند، بازار در ركود نسبی

فعالان بورس تهران به استقبال عرضه اولیه رفتند، بازار در ركود نسبی ساسان گستر: بورس تهران امروز پس از مدت ها شاهد عرضه یك شركت جدید بود. در این روز شاخص كل به آرامی ۴۷ واحد رشد كرد اما بسییاری از سهم ها با نوسان قیمت رو به پایین همراه بودند.


به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، ركود در بازار سهام در این روزها كمتر مشهود است، ولی این بازار هنوز در سال ۱۳۹۷ شاهد رونق نبوده و در این روزها شاهد می باشیم كه قیمت ها به آرامی نوسان پیدا می كند.
در ایام گذشته پس از خروج آمریكا از برجام و كم شدن ابهامات اقتصادی بورس تهران شاهد رشد آرام قیمت سهم ها بود و به خصوص سهام های شاخص ساز سبب شدند روند حركت شاخص های بازار سرمایه افزایشی باشد.
با عنایت به برنامه شركت بورس قرار براین است كه سال ۱۳۹۷، ۱۲ شركت بورسی شوند، اما تا روز گذشته شركتی در بورس عرضه اولیه نشد، ولی امروز شركت پرداخت الكترونیك سامان كیش وارد بازار سرمایه شد و مقداری از سهم خویش را در بورس عرضه نمود.
مسئولان می گویند با عنایت به شرایط بازار، سهامدار عمده و فعالان بازار توقع داشتند كه این عرضه در شرایط نسبتا مساعد انجام پذیرد و هم اكنون هم با وجود آرام بودن شرایط بازار، زمان را برای این عرضه مناسب دیدند.
قیمت سهام پرداخت الكترونیك سامان كیش امروز در بورس تهران ۶۵۰ تومان كشف قیمت شد. این عرضه به روش ثبت سفارش انجام شد و كف قیمت ۶۲۰ تومان و سقف قیمت ۶۵۰ تومان بود و هر كد حقیقی و حقوقی تعداد ۵۰۰۰ سهم می توانستند خریداری كنند.
در این عرضه اولیه تعداد ۱۸۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شركت برای نخستین بار در بورس تهران پذیرش شد.
عرضه اولیه سهام پرداخت الكترونیك سامان كیش در شرایط كلی بازار تاثیر آنچنانی كه برخی فكر می كردند نداشت و امروز شاخص كل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران حدود ۴۷ واحد رشد كرد و به رقم ۹۵ هزار و ۹۹۸ واحد رسید. همینطور شاخص كل هم وزن با ۴۲ واحد رشد تا رقم ۱۷ هزار و ۳۳۲ بالارفت.
شاخص آزاد شناور هم ۸۲ واحد رشد كرد و به رقم ۱۰۵ هزار و ۳۴۰ واحدی رسید. شاخص بازار اول هم با رشد ۶۲ واحدی مواجه گردید اما شاخص بازار دوم افت ۵۷ واحد را تجربه نمود.
فولاد مباركه اصفهان، فولاد خراسان و پتروشیمی شازند هر یك به ترتیب ۵۷، ۲۸ و ۱۵ واحد تاثیر افزاینده شاخص كل داشتند و در طرف مقابل توسعه، معادن و فلزات، پالایش نفت بندرعباس، معدنتی و صنعتی چادرملو بیشترین تاثیر كاهنده را روی شاخص های بازار سرمایه اعمال كردند.
امروز در گروه استخراج كانه های فلزی اكثریت نمادها روند قیمت كاهشی را تجربه كردند، اما در گروه فلزات اساسی تعدادی از سهم ها با افزایش قیمت مواجه گشتند و تعدادی هم حدود یك درصد با كاهش قیمت مواجه گشتند.
در گروه فرآورده های نفتی، كك و سوخت هسته ای هم نوسان قیمت سهم ها آنچنان چشمگیر نبود و بیشتر نمادها كمتر از یك درصد نوسان قیمت داشتند. خودرویی ها هم امروز عموما با كاهش قیمت مواجه گشتند. در این گروه ۱۲۷ میلیون سهم به ارزش ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مورد دادوستد قرار گرفت.
ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۱۰ میلیارد تومان رسید كه این رقم ناشی از دست به دست شدن یك میلیارد سهم و اوراق مالی بود.
آیفكس هم امروز با نیم واحد كاهش مواجه گردید و به رقم ۱۱۱۱.۶۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۳۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۲۱۹ میلیون سهم و اوراق مالی را رد كرد.



1397/03/14
23:51:24
5.0 از 5 امتیاز
4139
تگهای خبر: ارز , بازار , سهام , شركت
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات