مقایسه ۲۰ اقتصاد برتر جهان

مقایسه ۲۰ اقتصاد برتر جهان ساسان گستر: از ۲۰ اقتصاد برتر جهان، پنج كشور عضو اتحادیه اروپا هستند و سهم آمریكا از كیك اقتصاد جهان، بیش از سایر اعضا است.


به گزارش ساسان گستر به نقل از دفتر آمار اتحادیه اروپا، طی ۵۰ سال گذشته، سهم اروپا از جمعیت جهان حدودا نصف شده است. همینطور ۶۴ درصد جمعیت جهان در این ۲۰ كشور زندگی می كنند در حالیكه در سال ۱۹۶۵ این میزان برابر ۷۳ درصد بوده است.
اعضای گروه ۲۰ حدود ۸۶ درصد از كل تولیدات ناخالص جهان را در اختیار دارند. آمریكا بزرگ ترین اقتصاد جهان است و حدودا یك چهارم كل تولید ناخالص داخلی جهان در این كشور صورت می گیرد.
از پنج كشور عضو اتحادیه اروپا كه در گروه ۲۰ حاضر هستند هم حدود ۲۲ درصد كل تولید ناخالص جهانی را در اختیار دارند. این در شرایطی است كه چین هم اكنون ۱۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد كه نشان داده است سهم چین از اقتصاد جهانی دربازه زمانی ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ حدودا سه برابر شده است.
هند هم از دیگر كشورهایی است كه قدرت اقتصادی آن افزایش چشمگیری یافته است، این كشور كه اخیرا به ششمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل گشته است در كنار چین بالاترین نرخ رشد اقتصادی را در میان كشورهای جهان در اختیار داشته است.
بیشترین استفاده از انرژی های پاك و منابع تجدید پذیر متعلق به برزیل با ۴۰ درصدف اندونزی با ۳۳ درصد، هند با ۲۲ درصد و كانادا با ۱۸ درصد است. كمترین استفاده از این منابع هم در عربستان، كره جنوبی و روسیه صورت گرفته است.
گروه ۲۰ شامل كشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اتحادیه اروپا، آرژانتین، استرالیا، برزیل، كانادا، چین، هند، اندونزی، ژاپن، مكزیك، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، كره جنوبی، تركیه و آمریكا است.



1397/04/25
13:33:25
5.0 از 5 امتیاز
4721
تگهای خبر: آمریكا , تولید
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات