كاهش بیش از ۹۰۰ درصدی سرمایه گذاری خارجی در عربستان

كاهش بیش از ۹۰۰ درصدی سرمایه گذاری خارجی در عربستان ساسان گستر: المانیتور نوشت سیاست های بی ثبات و غیرمنطقی ولیعهد عربستان در حال ضربه زدن به این كشور است.


به گزارش ساسان گستر به نقل از المانیتور، از سال ۲۰۱۵ و رسیدن سلمان به پادشاهی عربستان، عربستان وارد تنش های گسترده ای با كشورهای مختلف شده است كه یمن، قطر و كانادا نمونه هایی از این دست هستند. اكنون فعالان اقتصادی خارجی با شرایط متفاوتی از دوره ملك عبدالله-شاه قبلی رو به رو شده اند و نظرشان نسبت به این كشور عوض شده است. این تغییر نظر به دنبال سیاست های اخیر محمد بن سلمان شدیدتر هم شده است.
بر مبنای آمارهای سازمان ملل، حجم سرمایه گذاری خارجی در عربستان از زمان روی كار آمدن ملك سلمان با ۸۰ درصد كاهش از ۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۴.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ كاهش یافته است. هم چنین این رقم در مقایسه با ۱۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال در زمان حیات شاه قبلی عربستان حدود ۹۰۰ درصد كاهش یافته است.
این در شرایطی است كه عمان و اردن در حال ربودن گوی سبقت از عربستان در جذب سرمایه گذاری خارجی هستند. بازداشت های بی منطق و عدم حاكمیت قانون سبب فرار سرمایه گذاران از عربستان شده است.



1397/05/25
20:38:12
5.0 از 5 امتیاز
4434
تگهای خبر: دلار , سرمایه گذاری
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات