آمار در حال افزایش است؛

۳۶۵ هزار نفر در صف انتظار دریافت تسهیلات صندوق مسكن یكم

۳۶۵ هزار نفر در صف انتظار دریافت تسهیلات صندوق مسكن یكم ساسان گستر: بانك عامل بخش مسكن اعلام نمود: طبق آخرین آمار ۳۶۵ هزار و ۳۹ نفر منتظر دریافت تسهیلات خرید مسكن از محل صندوق پس انداز مسكن یكم هستند كه این آمار در حال افزایش می باشد.



به گزارش ساسان گستر به نقل از بانك عامل بخش مسكن، تازه ترین آمارها در مورد وضعیت سپرده گذاران صندوق پس انداز مسكن یكم برای تسهیلات خرید مسكن از محل این صندوق در حالی از ثبت نام ۳۶۵ هزار و ۳۹ نفر جهت استفاده از این تسهیلات بعد از اتمام دوره سپرده گذاری خبر می دهد كه این میزان همچنان رو به افزایش است.
حجم ریالی سپرده های اندوخته شده در صندوق پس انداز مسكن یكم ناشی از سپرده گذاری خانه اولی ها و سایر متقاضیان مشمول شرایط دریافت این تسهیلات برای خرید مسكن در محدوده بافت های فرسوده شهری هم مطابق با آخرین آمارهای موجود به رقمی بالغ بر ۶ هزار و ۶۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است؛ این رقم هم متعاقب با افزایش تعداد سپرده گذاران در صندوق پس انداز مسكن یكم روز به روز در حال افزایش می باشد.
بررسی ها نشان داده است تسهیلات خرید مسكن از محل صندوق پس انداز مسكن یكم هم اكنون پرقدرت ترین و در عین حال ارزان ترین شكل تسهیلات مسكن در شبكه بانكی كشور است؛ با اینكه انواع دیگری از تسهیلات خرید و ساخت مسكن از جانب بانك عامل بخش مسكن به متقاضیان واجد شرایط با شرایط متفاوت پرداخت می گردد اما تسهیلات صندوق پس انداز مسكن یكم در بالاترین سقف قرار دارد.
امكان استفاده همزمان از تسهیلات «صندوق مسكن یكم» و «جعاله مسكن»
متقاضیان انفرادی دریافت این تسهیلات در شهر تهران به شرط آنكه واجد شرایط خرید مسكن با استفاده از این تسهیلات باشند می توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت نمایند.
این در حالی است كه با عنایت به امكان استفاده از تسهیلات جعاله مسكن به مبلغ ۲۰ میلیون تومان، تسهیلات گیرندگان می توانند به تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی دسترسی داشته باشند.
نرخ سود تسهیلات خرید مسكن از محل صندوق پس انداز مسكن یكم برای سپرده گذاران عادی ۸ درصد و برای متقاضیان خرید مسكن در بافت های فرسوده ۶ درصد است.
زوجین متقاضی خرید مسكن در شهر تهران هم كه مبادرت به سپرده گذاری ۲ نفره برای دریافت این تسهیلات كرده اند در انتها دوره سپرده گذاری به ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات زوجین و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات جعاله در صورت نیاز دسترسی دارند كه این مبلغ برای آنها به ۱۸۰ میلیون تومان می رسد.
خاطرنشان می گردد دوره بازپرداخت تسهیلات صندوق پس انداز مسكن یكم ۱۲ سال است.
درخواست بانك عامل مسكن برای افزایش سقف وام صندوق یكم
كارشناسان معتقدند با عنایت به جهش قیمت مسكن در ماه های گذشته لازم است علاوه بر تجدید نظر در سقف فعلی تسهیلات خرید مسكن، طول دوره انتظار برای دریافت تسهیلات هم كوتاه تر شود.
همچنین از آنجائیكه متقاضیان و خانه اولی های مشمول دریافت تسهیلات خرید مسكن از محل صندوق پس انداز مسكن یكم تنها مجاز به خرید واحدهای مسكونی با عمربنای حداكثر ۱۵ سال جهت استفاده از این تسهیلات هستند، دامنه انتخاب آنها از بازار مسكن محدود به این گروه سنی آپارتمان های مسكونی شده است، لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا با افزایش سقف مجاز سن آپارتمان های مشمول دریافت تسهیلات یكم، متقاضیان و سپرده گذاران این صندوق امكان انتخاب از دامنه وسیع تری از آپارتمان ها برای خرید داشته باشند.

1397/09/03
15:42:00
5.0 از 5 امتیاز
4061
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , تسهیلات
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات