كاهش ۴۰۰ تومانی قیمت دلار بانكی

كاهش ۴۰۰ تومانی قیمت دلار بانكی ساسان گستر: بانك ها امروز نرخ خرید دلار آمریكا را ۴۰۰ تومان كاهش دادند.



به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، بانك مركزی از چندماه پیش و همزمان با كاهش نرخ ارز در بازار آزاد به بانك ها مجوز داد تا نسبت به خرید ارز مردم با قیمتی كه بانك مركزی روزانه اعلام می كند، اقدام نمایند.

این نرخ در ابتدا تفاوت قابل توجهی با بازار آزاد داشت و به همین دلیل، كمتر كسی برای فروش ارز خود به بانك ها بازگشت می كرد، اما به تدریج با كاهش نرخ ارز در بازار آزاد و افزایش قیمت خرید ارز در بانك ها این نرخ به بازار نزدیك شد و حتی در بعضی روزها از قیمت بازار آزاد باز عبور كرد.

نرخ خرید دلار در بانك ها امروز (هشتم دی) نسبت به چهارشنبه هفته گذشته كاهش قابل توجهی داشت و با كاهش ۴۰۰ تومانی به ۱۰ هزار و ۴۰۵ تومان رسید، چهارشنبه گذشته نرخ خرید دلار در بانك ها ۱۰ هزار و ۸۰۱ تومان بود.

بانك ها همین طور نرخ خرید سایر ارزها را باز امروز كاهش دادند به طوریكه هر یورو امروز با نرخ ۱۱ هزار و ۹۱۳ تومان و هر پوند با قیمت ۱۳ هزار و ۲۲۸ تومان خریداری شد.

بانك های عامل ارز مسافرتی، در صورت تكمیل بودن مدارك مسافران، تا سقف ۵۰۰ یورو برای سفر به كشورهای همسایه و مشترك المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر كشورها پرداخت می كنند كه این نرخ امروز ۱۲ هزار و ۲۶۲ تومان است كه با درنظر گرفتن كارمزد بانك مركزی و بانك عامل به حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان می رسد.




1397/10/08
22:47:36
5.0 از 5 امتیاز
4325
تگهای خبر: آمریكا , ارز , بازار , بانك
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات