حسینی خبر داد

گزارش عملكرد دستگاه های اجرایی در مورد حساب واحد خزانه به مجلس نمایش می شود

گزارش عملكرد دستگاه های اجرایی در مورد حساب واحد خزانه به مجلس نمایش می شود ساسان گستر: یك عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، آخرین جلسه این كمیسیون جهت بررسی روش اجرای بند (ب) ماده ۱۷ قانون برنامه ششم درباره حساب واحد خزانه را تشریح نمود.


سیده فاطمه حسینی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینكه «در راستای انجام وظیفه نظارتی مجلس، از سازمان های مشمول خواسته شده گزارشی از روش اجرای بند (ب) ماده ۱۷ قانون برنامه ششم درباره حساب واحد خزانه را نمایش دهند»، اظهار داشت: در آخرین جلسه مربوط به این مساله كه در كمیسیون اقتصادی برگزار كردیم، نمایندگانی از سازمان امور مالیاتی، گمرك جمهوری اسلامی ایران و شركت پالایش و پخش فراورده های نفتی حضور بهم رساندند و درباره روش اجرای حساب واحد خزانه توضیحاتی نمایش كردند.
حسینی با اشاره به اینكه «طبق گزارش نمایش شده از طرف سازمان امور مالیاتی، اجرای پایلوت این ماده قانونی در استان البرز از طرف این سازمان بطور كامل صورت گرفته است»، اظهار داشت: گمرك باز این ماده را به صورت پایلوت اجرا كرد.
این عضو كمیسیون اقتصادی مجلس همین طور آگاهی داد كه سازمان امور مالیاتی و گمرك، تا نیمه اسفندماه امسال، این قانون را در سراسر كشور اجرایی می كنند.
حسینی توضیح داد: برمبنای بند (ب) ماده ۱۷ قانون برنامه ششم توسعه كشور، به منظور افزایش سرعت و كارایی گردش حسابهای درآمدی و هزینه ای دولت، شفاف سازی و ایجاد امكان نظارت برخط، بر كلیه حساب های دستگاههای اجرائی و كاهش اثرات منفی عملیات مالی دولت بر نظام بانكی، كلیه حسابهای بانكی شامل ریالی و ارزی برای وزارتخانه ها، مؤسسات، شركت ها، سازمانها، دانشگاههای دولتی و اعتبارات دولتی نهادهای عمومی غیردولتی، صرفاً بوسیله خزانه داری كل كشور و نزد بانك مركزی افتتاح می شود. همین طور دستگاههای مورد اشاره موظفند كلیه دریافت ها و پرداخت های خودرا فقط بوسیله حساب های افتتاح شده نزد بانك مركزی انجام دهند.
نماینده تهران در مجلس پرداخت های غیرمنظم و غیرمنطبق با سررسیدها، عدم تامین اعتبار پروژه های عمرانی، رسوب منابع در شبكه بانكی و غیره را همچون نتایج ساختار پیشین نگهداری حسابهای دولتی در كشور خواند و اظهار داشت: بر این اساس لزوم دارد كه در امتداد انجام وظایف نظارتی نمایندگی مجلس و با عنایت به اهمیت موضوع، نحوه عملكرد دستگاه ها در اجرای بند (ب) ماده ۱۷ قانون برنامه ششم توسعه كشور را بررسی نماییم و از این منظر، بتوانیم دستگاه های تصریح شده در این ماده را به اجرای آن ملزم نماییم.
حسینی اصرار كرد كه سپس اختتام بررسی ها، گزارش این اقدام نظارتی و نحوه عملكرد دستگاه ها در اجرای حساب واحد خزانه را به رئیس مجلس و نمایندگان نمایش خواهیم كرد.



1397/11/29
15:00:03
5.0 از 5 امتیاز
4128
تگهای خبر: ارز , بانك , بانك مركزی , دستگاه
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات