ارزش پول ملی سوئد در پایین ترین سطح ۱۰ سال اخیر

ارزش پول ملی سوئد در پایین ترین سطح ۱۰ سال اخیر ساسان گستر: كرون سوئد در پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۰۹ مبادله شد.


به گزارش ساسان گستر به نقل از فایننشیال تایمز، در معاملات امروز بازارهای ارز اروپا، ارزش كرون سوئد به سطوح پایین كم سابقه ای رسید. آندرس اكلوف، استراتژیست ارزی "سوئد بانك" دلیل این مساله را چنین توضیح می دهد: كرون همچون ارزهایی است كه به ریسك های جهانی واكنش زیادی نشان داده است و بانك مركزی سوئد باز تمایل چندانی برای اتخاذ سیاست های حمایتی از كرون در ماه های پیش رو ندارد.
كرون سوئد از شروع امسال تابحال ۵.۴ درصد از ارزش خود در مقابل یورو را از دست داده است و امروز هر یورو به ازای ۱۰.۷۲۶۴ كرون مبادله شد كه از سال ۲۰۰۹ تابحال بی سابقه بوده است. بگفته تحلیل گران، تهدیدات دونالد ترامپ برای افزایش تعرفه بر واردات كالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین، اصلی ترین دلیل كاهش عمده ارزش كرون سوئد در مبادلات امروز بوده است.
كرون قبل تر این هفته به دنبال اعلام تصمیم بانك مركزی برای حفظ نرخ بهره در سطح منفی ۰.۲۵ درصد كنونی بیشتر از یك درصد ارزش خودرا از دست داده بود. این بانك هم چنین از تصمیمش برای خرید ۴۵ میلیارد كرون اوراق قرضه دولتی از ماه ژوئیه تا انتهای سال آگاهی داده است.
در هفت سال اخیر كرون حدود یك سوم ارزش خود در مقابل یورو و نیمی از ارزش خود در مقابل دلار را از دست داده است و گزارش جدید بانك "نوردیا" سوئد پیش بینی كرده است روند كاهش ارزش پول ملی این كشور كماكان ادامه داشته باشد.
اقتصاد سوئد علاوه بر كاهش شدید ارزش پول ملی با پدیده كاهش شدید رشد اقتصادی باز مواجه می باشد و رشد اقتصادی این كشور در سه ماهه نخست امسال منفی شده است. مركز آمار سوئد باز خبر از رسیدن نرخ تورم به ۱.۲ درصد در ماه فوریه داده است.




منبع:

1398/02/17
13:55:18
5.0 از 5 امتیاز
4388
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , بانك مركزی
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات