هفته اول خرداد میزبان دومین عرضه اولیه فرابورسی

هفته اول خرداد میزبان دومین عرضه اولیه فرابورسی به گزارش ساسان گستر یكشنبه پیش رو یك شركت در حوزه صنایع دارویی در فرابورس ایران عرضه اولیه می شود. اگر این عرضه موفق باشد، این دومین عرضه اولیه در فرابورس در سال ۱۳۹۸ خواهد بود.


به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، یكشنبه (پنجم خرداد) تعداد ۴۰ میلیون سهام شركت كپسول ژلاتینی ایران معادل ۲۰ درصد از این شركت در بازار دوم فرابورس، عرضه اولیه می شود. این عرضه دومین عرضه فرابورس در سال جدید خواهد بود.
این عرضه همچون عرضه های قبل به روش ثبت سفارش صورت می گیرد. در این روش هر سهم با كف قیمت ۵۶۰ و سقف قیمت ۵۷۰ تومان ارزش گذاری شده است و معامله گران در این بازه قیمتی می توانند مبادرت به ثبت سفارش كنند.
این عرضه در بازار دوم فرابوس صورت می گیرد و دو متعهد خرید دارد كه در صورت عدم استقبال از عرضه، تعهد خرید ۵۰ درصد از سهام عرضه شده را دارند.
رامین رمضانی كلمر - مدیرعامل شركت تولید ژلاتین كپسول ایران - درباره عملكرد این صنعت به فعالان بازار سرمایه اظهار داشت: دو دهه است كه مقدار فروش ما ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از نیاز كشور بوده است. در سال ۱۳۹۷ فروش روند رو به رشد داشته و این روند را در سال ۱۳۹۸ ادامه دادیم؛ به صورتی كه مطابق صورت های مالی كه در كدال افشا شده در فروردین ۲۱۶ میلیون فروش داشته ایم.
رمضانی با اشاره به ترازنامه منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ و ۹۶ بیان كرد: مجموع دارایی های جاری پارسال نسبت به سال قبلش ۱۹.۵ درصد افزایش پیدا كرده دارایی های غیر جاری ۹ درصد كاهش داشته است كه در مجموع بیشتر از ۱۵ درصد در دارایی ها افزایش داشته ایم. از طرفی بدهی جاری و غیر جاری ما كاهش داشته است.
وی در پاسخ به اینكه آیا تیپیكو عرضه اولیه در بازار سرمایه خواهد داشت یا خیر؟ اظهار داشت: امسال هر ماه یك عرضه خواهیم داشت.
رمضانی درباره اینكه مواد اولیه را از داخل تأمین می كنید یا خارج؟ تشریح كرد: در فرآیند تولید محصول نهایی ۴۰ ماده را با هم تركیب می نماییم و برخی را از داخل و برخی را از خارج تأمین می نماییم و حدود دو میلیون یورو در سال واردات داریم.
رمضانی در پاسخ به ایسنا، درباره صورت های مالی شركت و اینكه آیا رشد بیشتر از دو برابری سود خالص در صورت سود و زیان به دلیل تورم بوده یا فعالیت های عملیاتی شركت، اظهار داشت: بخشی از سود شركت ناشی از افزایش فروش است و قسمت عمده آن برمی گردد به اینكه قیمت تمام شده محصول را كاهش دادیم. همینطور توانستیم هزینه ها را كاهش دهیم.
وی در پاسخ به اینكه آیا در شرایط حال حاضر هدف گذاری برای صادرات به كشورهای اروپایی محقق می شود و در این صورت كدام كشورها را هدف قرار داده اید؟ اظهار نمود: دغدغه نسبت به صادرات به كشورهای هدف واقعیت دارد و به دلیل اینكه نمی تواینم نقل و انتقال پول انجام دهیم خیلی سخت است. ولی راهكارهای مختلفی وجود دارد كه تلاش داریم از آن طریق صادرات نماییم و ارز را به كشور انتقال دهیم. شركت های هدف قزاقستان، ازبكستان، بلاروس، آمریكا، روسیه و اوكراین است. هم اكنون هم به كشورهایی مثل عراق، سوریه، لبنان و افغانستان صادرات داریم و هدف این است كه صادرات به این كشورها را بیشتر نماییم.
رمضانی كلمر در پاسخ به دیگر سوال ایسنا در خصوص اینكه آیا شما دانش بنیان حساب می شود و معافیت مالیاتی دارید؟ اظهار داشت: شركت هایی كه سهامی عام هستند می توانند دانش بنیان شوند ولی به راحتی معافیت مالیاتی به آنها تعلق نمی گیرد. ما شركت دانش بنیان نیستیم اما ثبت اختراع داریم. متأسفانه در معاونت علمی ریاست جمهوری ساخت كپسول را بعنوان صنایع دانش بنیان قبول نكردند و در این مورد با در حال رایزنی هستیم كه تجدید نظر شود، چونكه تكنولوژی این صنعت تجربی است و در مرز دانش فنی قرار دارد و هیچ شخصی دانش فنی اش را ندارد. می گویند تولید كپسول ها ساده است. من هم قبلاً این طور فكر می كردم اما بعنوان شخصی كه دو دهه است در این صنعت كار می كنم پس از مدتی متوجه شده ام كه این طور نیست.
وی درباره برنامه های آتی، اظهار داشت: ما یك استراتژی پنج ساله داریم و مقرر است این استراتژی را به قوت ادامه دهیم. یكی از برنامه های ما این است كه GNP اروپا را داشته باشیم تا بتوانیم به كشورهای اروپایی صادرات نماییم. در این راستا تلاش داریم سالی ۲۰ درصد پیشرفت داشته باشیم.
رامین رمضانی كلمر درباره وضعیت این صنعت در دنیا، اظهار داشت: پیشبینی شده كه بازار كپسول در دنیا در سال ۲۰۱۶ از ۱.۸ بیلیون دلار به ۲.۸ بیلیون دلار در سال ۲۰۲۶ برسید كه تقریباً ۷.۳ درصد افزایش پیدا كرده است.
وی از دیگر برنامه های آتی كه پس از فرابورسی شدن در نظر داریم، اظهار داشت: تولید كپسول های گیاهی یكی از اهداف ماست كه پایه حیوانی ندارد. این كپسول پایداری شیمیایی بالاتری دارد از طرفی بعضی از افراد گیاهخوار هستند و ترجیح می دهند كه كپسول گیاهی باشد و سبب می شود كه ویروسی از حیوان به انسان انتقال پیدا نكند. علاوه بر این در برنامه ها داریم كه كپسول هایی را تولید نماییم كه در روده باز شود و نه در معده و این مورد بهترین كار امكان دارد كه در اغلب دانشگاه های بزرگ دنیا مطرح است. این كپسول ها سبب می شود كه خصوصیات دارویی حفظ شود.
در ادامه این مراسم، محمد امین قهرمانی، مدیر كارگزاری كه ارزش گذاری را بر عهده گرفتن بود در پاسخ به سوال ایسنا درباره نحوه ارزش گذاری شركت برای عرضه در بازار دوم فرابورس، اظهار داشت: ما تلاش كردیم با محافظه كاری كاملی ارزش گذاری را انجام دهیم. تلاش مجموعه این بوده كه قیمت گذاری به نحوی باشد كه برای بازار جذاب باشد؛ به صورتی كه قیمتی كه توسط فرابورس اعلام شده كمتر از ارزش گذاری انجام شده است. این صنعت در خاورمیانه انحصاری است و از این لحاظ هم شركت از ارزش خوبی برخوردار می باشد.




منبع:

1398/03/01
23:56:44
5.0 از 5 امتیاز
4295
تگهای خبر: آمریكا , ارز , بازار , تولید
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات