در دو ماه نخست امسال به طور متوسط

بازدهی بازار سرمایه به 20 درصد رسید

بازدهی بازار سرمایه به 20 درصد رسید به گزارش ساسان گستر نماگر اصلی بازار سرمایه از آغاز امسال بیشتر از ۲۰ درصد رشد داشته كه سهم هفته اخیر از این مقدار نزدیك به دو درصد بوده است. البته باتوجه به بالا بودن ریسك بازار، غیر حرفه ای ها نباید به صورت مستقیم در بازار سهام سرمایه گذاری كنند.


به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، حجم كل معاملات در هفته اخیر ۱۷ هزار و ۱۹۰ میلیون سهم بود كه نسبت به هفته گذشته از افت ۱۶ درصدی حكایت می كند، چون كه طی هفته قبل این رقم به ۲۰ هزار و ۳۴۸ میلیون سهم می رسید. این در شرایطی است كه تعداد معاملات انجام شده هفته اخیر حدودا با هفته گذشته برابر بوده است.
در عین حال شاخص كل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در این مدت ۴۱۵۱ واحد رشد كرد و به تراز ۲۱۵ هزار و ۱۶۹ واحدی رسید. در نتیجه بورس تهران توانسته به معامله گران این بازار به صورت متوسط ۱.۹ درصد سود دهد.
در ابتدای سال جاری شاخص كل بورس در نیمه تراز ۱۷۸ هزار واحدی بود اما تا كنون این عدد بیشتر از ۳۶ هزار واحد رشد كرده و در دو ماه ابتدایی سال سود متوسط ۲۰ درصدی را برای فعالان این بازار داشته است.
البته طبیعی است كه افرادی كه غیر حرفه ای هستند و بدون شناخت از بازار سرمایه به صورت مستقیم وارد این بازار شدند و در نتیجه ریسك های بالایی را پذیرفته اند گرفتار ضرر و زیان هم شده باشند.
شاخص آزاد شناور هم در پنج روز كاری اخیر ۵۵۲۰ واحد افزایش یافت و به رقم ۲۴۲ هزار و ۶۲۶ واحدی رسید.
همینطور شاخص ۵۰ شركت فعال تر رشد ۱۳۲ واحدی را تجربه نمود. شاخص بازار اول و دوم هم در این مدت ۱۷۵ و ۲۳۶ واحد رشد را شاهد بودند.
نوسانات قیمت ارز، اخبار كلان اقتصادی و سیاسی و مقدار ورود و خروج نقدینگی به بازار سرمایه ناشی از این رویدادها بیشترین تاثیر را روی متغیرهای بازار گذاشته و فعالان بازار بیشتر از اینكه به مسایل بنیادی شركت ها و صورت های مالی آنها توجه نمایند به مسایلی از این دست توجه دارند و این مورد سبب نوسانات بسیاری در بازار سهام شده است.



1398/03/03
22:50:14
5.0 از 5 امتیاز
4535
تگهای خبر: ارز , بازار , سرمایه گذاری , سهام
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات