رئیس بانك مركزی انگلیس خواهان آخر دادن به سلطه دلار شد

رئیس بانك مركزی انگلیس خواهان آخر دادن به سلطه دلار شد به گزارش ساسان گستر رئیس بانك مركزی انگلیس گفت جهان باید به وابستگی پر ریسك خود به دلار خاتمه دهد.


به گزارش ساسان گستر به نقل از یاهوفاینانس، مارك كارنی، رئیس بانك مركزی انگلیس كه به منظور شركت در اجلاس مشترك روسای بانكهای مركزی جهان راهی وایومینگ آمریكا شده بود، از لزوم اتحاد بانكهای مركزی جهان با یكدیگر برای تغییر تركیب فعلی ذخایر ارزی سخن گفت و افزود سلطه دلار بر نظام مالی جهان سبب افزایش صدمه پذیری كشورها در مقابل نرخ بهره پایین و رشد ضعیف آمریكا شده است.
كارنی كه پیشتر هم پیشبینی كرده بود یوان چین بزودی جای دلار را بعنوان ارز غالب جهانی خواهد گرفت، افزود كه مفاد توافق كنفرانس برتون وودز از دهه ۱۹۷۰ رها شده است و دلار دیگر ارزی متكی به طلا نیست. وی كه یكی از گزینه های هدایت صندوق بین المللی پول هم به حساب می آید گفت مشكل نظام مالی جهان هم اكنون مقابله با سیاست های پوپولیستی است.
كارنی نقش دلار را در مقطع كنونی، برهم زننده نظام مالی جهانی خواند و تصریح كرد كشورها برای آخر دادن به سلطه دلار باید یك نظام چند قطبی متشكل از ارزهای معتبر دیگر و حتی ارزهای دیجیتالی تشكیل دهند و منابع مالی صندوق بین المللی پول را تقویت نمایند.
كارنی پیش تر گفته بود كه دوره گذار از دلار به ارزی دیگر سریع نخواهد بود چون كه اقتصاد آمریكا در اواسط قرن نوزده با پشت سر گذاشتن انگلیس به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل شد اما دلار تا سال ۱۹۲۰ نتوانست جای پوند را بعنوان ارز غالب جهانی بگیرد.
رئیس بانك مركزی انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت كه وابستگی بالای كشورهای جهان به دلار سبب افزایش صدمه پذیری آنها به نوسانات دلار خواهد شد و لازم است تا كشورها روی این مساله بهتر فكر كنند و چاره ای برای آن بیابند.



1398/06/02
13:28:42
5.0 از 5 امتیاز
4214
تگهای خبر: آمریكا , ارز , بانك , بانك مركزی
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات