در گزارش ساسان گستر اعلام شد

برنامه جایگزین وزارت صمت برای نمایشگاههای بهاره

برنامه جایگزین وزارت صمت برای نمایشگاههای بهاره به گزارش ساسان گستر یك مقام مسئول از برگزاری جشنواره بهاره مجازی تا 29 اسفندماه آگاهی داد و اظهار داشت: این جشنواره با هدف عبور از شرایط فعلی اقتصادی ناشی از شیوع ویروس كرونا و پشتیبانی از صنوف سنتی و مجازی طراحی شده است.


سارا جامی، مسئول جشنواره بهاره مجازی مركز توسعه تجارت الكترونیك وزارت صمت در گفتگو با خبرنگار مهر، از برنامه جایگزین وزارت صمت برای بازار های بهاره آگاهی داد و با اشاره به برگزاری جشنواره فروش مجازی بهاره امسال اظهار داشت: در سال های گذشته جشنواره های بهاره به صورت فیزیكی برگزار می شد، امسال با وجود اینكه اصناف اجناس خودرا برای فروش در جشنواره بهاره آماده كرده بودند اما به سبب شیوع ویروس كرونا برمبنای طرح مركز توسعه تجارت الكترونیك این جشنواره به صورت مجازی انجام می شود.
وی با اشاره به اینكه این جشنواره یك تلاش و همكاری ملی است، اضافه كرد: در واقع همان اجناس و همان فروشندگان جشنواره های گذشته به صورت مجازی محصولات خودرا ارائه می كنند؛ در این طرح كه یك حركت ملی شمرده می شود، بخش دولتی و بخش خصوصی با همكاری یكدیگر فعالیت می نمایند.
شرایط برای حضور اصناف سنتی در فروش مجازی مهیا شده است
جامی با اشاره به اینكه جشنواره مجازی به صورتی عرصه همدلی مردم و اصناف است، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره حضور فروشگاه های اینترنتی و همین طور صنوفی است كه محصولات خودرا در بستر سنتی ارائه می كردند؛ به عبارتی از ظرفیت فروشگاه های مجاز و معتبر اینترنتی استفاده شده و فضا برای فروش فروشندگانی كه در فضای مجازی حضور نداشته اند، مهیا می شود.
این مقام مسئول افزود: با اجرای این طرح، محصولات و كالاهای انبار شده توسط اصناف به فروش می رسد و رونق بازار شب عید حفظ شده و لطمه های وارد شده به اصناف به سبب شیوع كرونا كاهش پیدا می كند.
در این طرح مشكل لجستیك نداریم
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه برای مشكل حمل و نقل در این طرح چه تدبیری اندیشیده شده است، اظهار داشت: قبل از این شركت پست درانتها سال فعالیت نمی كرد و كلیه كارهای مربوط به پشتیبانی و لجستیك كاهش می ‎یافت؛ اما امسال وزارت ارتباطات قول همكاری ۱۰۰ درصدی شركت پست را داده اند؛ همین طور هماهنگی هایی با وزارت كشور درباب استفاده از تاكسی های اینترنتی صورت گرفته است.
جامی با اشاره به اینكه اولویت عرضه كالا در این طرح با پوشاك، كیف و كفش، لوازم خانگی و آجیل های بسته بندی است، گفت: تنها فروشگاه هایی در این طرح فعالیت می نمایند كه دارای نماد اعتماد الكترونیكی هستند و فهرست آنها در وبگاه این جشنواره به ادرس bahar۹۹.ir وجود دارد.
مردم قبل از خرید كالا از اصالت آن اطمینان یابند
وی همین طور با اشاره به اینكه مردم حتما پیش از مبادرت به خرید از فروشگاه های اینترنتی، استعلام اصالت كالا را انجام دهند، اظهارداشت: به همین دلیل اطلاعات تكمیلی در مورد تسهیلات ارائه شده در جشنواره و همین طور نحوه همكاری تامین كنندگان كالا به صورت كامل در وبگاه رسمی جشنواره درج شده است.
جامی درانتها با تاكید بر اینكه حضور بیشتر فروشندگان در این جشنواره رایگان است، اظهار داشت: جشنواره بهاره مجازی از ۲۳ الی ۲۹ اسفند اجرا خواهد شد كه احتمال تمدید این جشنواره نیز وجود دارد، همین طور از ۲۶ اسفند قرعه كشی جوایز از صدا و سیما پخش خواهد شد و برمبنای آن جایزه ۵۰ میلیون ریالی به خریداران تعلق می گیرد.
گفتنی است، علی رهبری، رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیكی وزارت صمت نیز قبل از این گفته بود، جشنواره بهاره مجازی برای ارائه كالاها به مردم در شب عید به وجود آمده است، بطوریكه مردم می توانند بدون بازگشت فیزیكی در منزل اقلام مورد نیاز خودرا با تخفیف خریداری كنند. بگفته وی محصولات خریداری شده در این جشنواره با رعایت كامل نكات بهداشتی، بسته بندی و به مشتریان عرضه خواهد شد.
بر اساس این طرح، آن دسته از واحدهای صنفی كه با كاهش فروش مواجه گشته اند، مورد حمایت قرار گرفته و می توانند محصولات خودرا در فضای مجازی به فروش برسانند.

1398/12/26
14:28:43
5.0 از 5 امتیاز
3256
تگهای خبر: بازار , تجارت , تسهیلات , دولت
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات