بررسی وضعیت اقتصادی كشور در مجلس

قاضی زاده هاشمی: گزارش درآمدهای غیر نفتی دولت به صورت شفاف عرضه شود

قاضی زاده هاشمی: گزارش درآمدهای غیر نفتی دولت به صورت شفاف عرضه شود به گزارش ساسان گستر نایب رییس اول مجلس خواهان عرضه گزارش شفاف درآمدهای غیر نفتی دولت شد.


به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در جلسه علنی بامداد امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: مجلس جدید انتظار دارد گزارش درآمدهای غیر نفتی دولت به صورت شفاف عرضه شود. همینطور با عنایت به شرایط بین المللی و مشکلاتی که در داخل کشور وجود دارد دولت برنامه مدون خویش را در مورد تأمین درآمدهای پایدار به مجلس عرضه کند که مبتنی بر آینده فروشی و استقرار هم نباشد؛ درآمدی که مبتنی بر فروش دارایی های دولت به طور گسترده نباشد و در آن شفافیت وجود داشته باشد.
وی با اشاره به وجود ابهاماتی در عملکرد سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: همینطور نگرانی از آینده بازار بورس وجود دارد که مبادا برای کسب درآمد و به نام کسب درآمد اموال و دارایی ها با قیمت ارزان فروخته شود و عموم مردم به خصوص کسانی که غیر حرفه ای هستند گرفتار مشکل شوند.
نماینده مردم مشهد در مجلس با تاکید بر ضروت ساماندهی مالیاتها خاطرنشان کرد: در لایحه دولت هم معافیت ها افزوده شده بود و هم مجلس معافیتها را رشد داد که این نیازمند بازبینی است که باید با نگاه ایجاد شفافیت و کاهش معافیت اقدامی صورت گیرد.
قاضی زاده هاشمی با تاکید بر لزوم مبارزه با فساد تصریح کرد: یکی از شعارهای اصلی مجلس یازدهم مبارزه با فساد و تحقق شفافیت اقتصادی می باشد. انتظار داریم شاهد عرضه برنامه مدون در این حوزه باشیم و این مورد بویژه در سازمان خصوصی سازی و بورس و گمرک مورد توجه قرار گیرد.
او همینطور اظهار داشت: با عنایت به وضع تسهیلات دهی و همینطور انتشار کرونا و مبتلا شدن فعالان اقتصادی اسمتحال وامها باید موردتوجه قرار گیرد.
نایب رییس مجلس خواهان اجرای تبصره دو قانون بودجه سال ۹۹ شد و اظهار داشت: طبق این حکم ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت باید دراختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد اما چون این مبلغ تخصیص داده نشده است بهانه ای برای عدم انجام وظیفه قانونی نسبت به بازنشستگان شده است بنابراین مبحث همسان سازی حقوق بازنشستگان باید تکلیفش برای مجلس روشن شود.



1399/03/18
13:47:57
5.0 از 5 امتیاز
2549
تگهای خبر: ارز , بازار , تسهیلات , دولت
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات