آخرین خبر از مرزهای عراق

آخرین خبر از مرزهای عراق ساسان گستر: آخرین وضعیت تردد در مرزهای تجاری عراق از فعالیت تمامی مرزها به استثنای مرز چذابه حكایت دارد. مرز شلمچه كه بتازگی نحوه فعالیت آن تغییر كرده بود به زودی به شرایط عادی برخواهد گشت.


به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، پس از آن که در جریان شیوع ویروس کرونا تبادل تجاری در مرزهای ایران و عراق با موانعی همراه بود، در اوایل سال جاری و طی مذاکرات صورت گرفته به تدریج مرزها باز و فعالیت از سرگرفته شد.

البته مرزهای عراق هر روز تبادل کالا انجام نشده و عموما در ایام یک شنبه و چهارشنبه فعال می باشند، اما در ایام اخیر و در فاصله بین عید قربان تا غدیر در بعضی مرزهای ایران و عراق تغییراتی اعمال شده و پذیرش کالا در مواردی با محدودیت انجام شد.

این در حالی است که آخرین اعلام سید روح الله لطیفی -سخنگوی گمرک ایران- به ایسنا نشان میدهد در مرز شلمچه در فاصله بین عید قربان تا غدیر برای پذیرش برخی کالاها محدودیت هایی اعمال شده ولی کاملا بسته نشده بود؛ بلکه فقط کالاهای فاسد شدنی همچون تره بار و لبنیات را پذیرش نمی کردند. اما کالاهای دیگر مانند مصالح ساختمانی، تجهیزات نیروگاهی و یا خشکبار که فاسد نشدنی بود به روال عادی صادر و پذیرش شده است.
به گفته لطیفی تردد در مرز شلمچه در ایام یکشنبه و چهارشنبه انجام می شود که برای امروز(یکشنبه) نیز همچنان کالاهای فاسد شدنی پذیرش نشده ولی در ایام آینده احیانا برطرف خواهد شد.

چذابه بسته است

اما در ارتباط با سایر مرزهای عراق همه مرزها در بخش عربی و اقلیم کردستان به استثنای مرز چذابه فعال می باشند.
لطیفی اظهار داشت که مرز چذابه فعلا بسته است و در صورت اعلام طرف عراقی بازگشایی خواهد شد.

به گفته وی مرز چذابه از کانال های مهم تبادل تجاری ایران وعراق است که سالانه حدود ۶۰۰ هزار تن کالا بوسیله آن به عراق صادر می شود و اگر از فرصت فعلی استفاده شده و اصلاحاتی در این راه صورت گیرد به طور قطع می تواند شرایط تجاری ایران و عراق از این کانال را بهبود بخشد.

در رابطه با سایر مرزها نیز در مرز مهران مشکلی وجود ندارد و مرز سومار و خسروی نیز فعال می باشند ودر مرزهای اقلیم کردستان عراق نیز تبادل تجاری در حال انجام می باشد.




منبع:

1399/05/19
21:11:08
5.0 از 5 امتیاز
1877
تگهای خبر: كالا , گمرك , نیروگاه
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات