رئیس سازمان دامپزشكی كشور خبر داد:

ایران سال آینده در تولید واكسن تب سه روزه، خوداتكا می شود

ایران سال آینده در تولید واكسن تب سه روزه، خوداتكا می شود به گزارش ساسان گستر رئیس سازمان دامپزشكی كشور، از تولید واكسن بیماری تب سه روزه در كشور طی سال آینده آگاهی داد و اظهار داشت: سال آینده علاوه بر تامین نیاز داخل، قادر به صادرات این واكسن به كشورهای همسایه هستیم.



به گزارش ساسان گستر به نقل از مهر، علی صفر ماکنعلی در نشستی خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شده بود، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری تب سه روزه در کشور گفت: این بیماری توسط حشرات منتقل می شود و مختص جاهایی است که از نظر بهداشتی در سطح پایین تری قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه قبلاً واکسن این بیماری از کشور ژاپن وارد می شد، اظهار داشت: امسال بنا بر محدودیت هایی که وجود داشت، موفق نشدیم این واکسن را بموقع وارد کشور نماییم و در نهایت نیز واردات آن از کشور ترکیه انجام شد که هم اکنون نیز واکسن های وارد شده از ترکیه در استانها استفاده می شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: هم اکنون نیز، فصل این بیماری تمام شده و بیماری در کانون ها فروکش کرده است.
ماکنعلی با اشاره به اینکه تولید واکسن بیماری تب سه روزه در کشور نهایی شده، اظهار داشت: سال آینده واکسن تولید داخل وارد بازار می شود و ما علاوه بر تامین نیاز داخل، قادر خواهیم بود به کشورهای همسایه نیز صادرات داشته باشیم.
کاهش ۵۷ درصدی ابتلاء به تب کریمه کنگو
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور، اظهار داشت: برمبنای آمار اعلامی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شیوع این بیماری نسبت به زمان مشابه سال قبل ۵۷ درصد کاهش داشته است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود درباره پلمب کلینیک های دامپزشکی از طرف شهرداری تهران نیز افزود: در جلسه ای که با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس قبل داشتیم، مقرر شد شهرداری از وزارت بهداشت استعلام کند که آیا این کلینیک ها مشابه کلینیک های درمانی انسانی، سلامت محور هستند یا خیر که متأسفانه واحد حقوقی وزارت بهداشت این کلینیک ها را سلامت محور تلقی نکرد.
وی با اشاره به اینکه این اقدام واحد حقوقی وزارت بهداشت نوعی کج سلیقگی به شمار می آید، اظهار داشت: در حال پیگیری هستیم که با شهردار تهران جلسه ای برگزار و این مساله را بررسی نماییم، چونکه فعالیت این کلینیک ها کاملاً تخصصی و سلامت محور است.
ماکنعلی همین طور در پاسخ به پرسشی در خصوص عرضه دام زنده در یکی از سایت های فضای مجازی، اشاره کرد: با پیگیری های انجام شده حدود یک ماه است که عرضه دام زنده و سگ و گربه در یکی از سایت های فضای مجازی ممنوع شده است.
وی همین طور با اعلان اینکه در حوزه قرنطینه، پروتکل های بهداشتی واردات گوشت قرمز و فرآورده های خام دامی به روز رسانی شده است، افزود: پروتکل های واردات، صادرات و ترانزیت به ۵ کشور روسیه، قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان بلاروس به روز رسانی شده و حدود ۴۰ هزارتن شیر و فرآورده های لبنی به این کشورها با اولویت روسیه صادر گردیده است.



منبع:

1399/06/04
19:12:21
5.0 از 5 امتیاز
1804
تگهای خبر: بازار , ترانزیت , تولید , دولت
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات