مرز چذابه باز شد

مرز چذابه باز شد ساسان گستر: طبق اعلام مسئولان گمرك مرز چذابه پس از حدود شش ماه توقف فعالیت، باز شده است.


به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، از اواسط اسفند ماه بود که با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا تردد در مرزهای عراق با موانعی مواجه و در اغلب آنها متوقف گردید. اما پس از رایزنی ها و مذاکرات صورت گرفته بین طرفین از شروع سال جاری به تدریج فعالیت مرزها از سر گرفته شد؛ بطوریکه مرزهای اقلیم کردستان فعال شدند، ولی مرزهای عربی همچنان با موانعی مواجه بود تا اینکه اخیر تمامی مرزهای عربی به غیر از چذابه باز شد.
اما آن طور که سید روح اله لطیفی - سخنگوی گمرک ایران - به ایسنا آگاهی داده است، مرز چذابه نیز از هفته گذشته به صورت آزمایشی فعالیت خودرا آغاز نموده و از هفته جاری مانند اغلب مرزهای عراق در ایام یکشنبه و چهارشنبه فعالیت خواهدنمود.
بگفته وی، در ابتدای فعالیت آزمایشی مرز چذابه حدود ۳۰ کامیون در روز تردد داشته اند که این تعداد به حدود ۱۷۰ کامیون رسیده و عموما این کالاها تره بار و مصالح ساختمانی است.
طبق اعلام سخنگوی گمرک، زیرساخت های مرز چذابه در حال اصلاح است؛ بطوریکه در بحث پارکینگ، ورود و خروج و نور اصلاحاتی انجام و مشکلات کمی کاهش یافته است.
وی با اشاره به ظرفیت بالای مرز چذابه برای تبادل کالا با عراق به صادرات ۶۰۰ هزار تنی به عراق از کانال این مرز در سال قبل نیز اشاره داشت و اظهار داشت: لازم است تا برای حل مشکلات موجود در این مرز همکاری لازم بین سازمان های ذیربط همچون مرزبانی، شهرداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صورت گرفته و اصلاحات و تجهیزات لازم فراهم گردد، این در حالیست که با استاندارد سازی در مرز چذابه امکان دو برابر شدن صادرات و کنترل دقیق کالا وجود دارد.
گفتنی است چذابه آخرین مرز بسته ایران با عراق بود که باز شده و هم اکنون تمامی مرزهای عراق فعال می باشند، در کنار مرزهای اقلیم کردستان که مشکلی در آنها وجود ندارد، از مدتی پیش مرز مهران و شلمچه نیز باز شده بود.
فعالیت در اغلب مرزهای عراق دو روز در هفته و در ایام یکشنبه و چهارشنبه است، ولی در مرز مهران چهار روز در هفته و در مرز خسروی به غیر ارز ایام تعطیل در تمامی روزها مبادله کالا انجام می شود.




منبع:

1399/06/16
22:54:50
5.0 از 5 امتیاز
1755
تگهای خبر: ارز , صادرات , كالا , گمرك
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات