قطع بیشتر از 2 میلیون كارتخوان فاقد مالیات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با غیرفعال کردن حدود ۲.۵ میلیون ترمینال، تکمیل و صحت سنجی اطلاعات بالغ بر ۴.۷ میلیون ترمینال پذیرش دیگر و عرضه اطلاعات آنها به سازمان امور مالیاتی در حال تکمیل آخرین مراحل اجرای مسئولیت های خود نسبت به قانون پایانه های فروشگاهی است. به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، بانک مرکزی بر مبنای ماده ۱۱ قانون پایانه های فروشگاهی نسبت به ساماندهی دستگاههای کارتخوان و درگاه های پرداخت الکترونیکی اقدامات مهمی انجام داده و روند این عملیات با همکاری سازمان امور مالیاتی ادامه دارد. بنابر اعلام معاونت تکنولوژی های جدید بانک مرکزی تا کنون اطلاعات چهار میلیون و ۷۰۰هزار کارت خوان و درگاه پرداخت که پیش از این در سامانه مؤدیان مالیاتی ثبت نشده بود، بعد از تکمیل و صحت سنجی اطلاعات برای تشکیل پرونده مالیاتی به سازمان امور مالیاتی عرضه شده است. همینطور زیرساخت های فنی و مقرراتی لازم هم بگونه ای فراهم شده که از بیستم دیماه گذشته هر متقاضی جدید ترمینال پرداخت ابتدا ملزم به تشکیل پرونده مالیاتی است و روال تخصیص ترمینال به متقاضی جدید تنها بعد از ثبت نام در سامانه و دریافت کد رهگیری ادامه خواهد یافت. علاوه بر این دو میلیون و ۱۰۰ هزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی غیرفعال یا کم تراکنش هم که فاقد پرونده مالیاتی بودند، قطع شدند. این تعداد علاوه بر ۳۶۰ هزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی است که در مرحله قبل به دلیل نامعتبر بودن کد ملی و شناسه ملی نامعتبر یا پرونده مالیاتی غیرفعال قطع شده بودند. منبع: ساسان گستر 1399/12/17 13:34:32 0.0 از 5 امتیاز 827 تگهای خبر: بانك , بانك مركزی , تكنولوژی , دستگاه این مطلب ساسان گستر مفید بود؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط بررسی و تصمیم گیری در مورد ۶ پایانه مرزی غرب کشور میانکاله همچنان در خطر علت سکوت مسؤلان وزارت کشاورزی چیست؟ زمینهای بلااستفاده دولتی در کرمان برای راه اندازی مسکن آماده می شود درب برش لیزری CNC صنایع فلزی توفیقی نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۲