اختلال در کشتیرانی دریای سرخ و چالش تامین کالا

اختلال در کشتیرانی دریای سرخ و چالش تامین کالا ساسان گستر: ساسان گستر: با اختلال در عرضه کالا در دریای سرخ، موجی از بی نظمی در زنجیره تامین کالا در جهان به وجود آمده است.


به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، «تا زمانیکه غذا و دارو به غزه نرسد، هیچی کشتی اسرائیلی یا کشتی که مقصدش سرزمین های اشغالی است از حملات یمنی ها در امان نیست»؛ این را ارتش یمن بارها اعلام نموده است.
یمنی ها از 19 نوامبر حملات خود به کشتی های رژیم صهیونیستی و کشتی های به مقصد سرزمین های اشغالی را در پشتیبانی از مردم غزه شروع کرده اند.
این حملات در راه تجاری که اروپا و شمال آمریکا را بوسیله کانال سوئز به آسیا متصل می کند، اختلال بوجود آورده است.
هزینه های کشتیرانی کانتینری سر به فلک گذاشته و در بعضی موارد بیش از 3 برابر شده است برای اینکه شرکتها به دنبال ارسال کالاها از مسیری دیگر هستند که اغلب بوسیله اقیانوس و طولانی تر است.


کشتی گلکسی لیدر درحالی که قایق های یمنی ها آنرا اسکورت می کنند
به نوشته رویترز، موجی از بی نظمی در زنجیره تامین کالا در جهان به وجود آمده که صادرکنندگان را مجبور کرده تا برای رساندن اسباب بازی، پوشاک، چای و قطعات خودرو به خرده فروشان به دنبال مسیرهای هوایی، زمینی و اقیانوسی جایگزین (دریای سرخ) باشند.
به گزارش اس اندپی گلوبال، اگر اختلال ها برای مدت طولانی ادامه یابد، بخش کالاهای مصرفی که خرده فروشان برتر جهان مانند «والمارت» و «آی کیا» را تامین می کند، با بیشترین تاثیر مواجه خواهد شد.
آلن بائر، مدیرعامل OL USA، گروه هایی دارد که به مشتریان حمل و نقل و تدارکات سفارش می کنند برای اختلال حداقل 90 روزه در دریای سرخ آماده شوند.
بائر اظهار داشت: «اینکه تعطیلات کریسمس است، کمکی نمی کند، ما از الان تا 2 ژانویه یک دوره آرام خواهیم داشت و سپس همه دیوانه خواهند شد.»
مدیر عملیات باربری هوایی شرکت بابری آلمانی «لجستیک جهانی هلمان»  می گوید، تعدادی از شرکتهای سریع السیر هم اکنون تلاش می کنند حمل و نقل خودرا به ترابری چندگانه تغییر دهند که از چند شیوه ترابری استفاده می نماید.
درخواست برای مسیرهای ترکیبی دریایی و هوایی برای کالاهایی نظیر پوشاک و کالاهای الکترونیکی و فناوری در این شرکت افزایش پیدا کرده است. برای مثال، کالاها بوسیله دریا به دبی می روند و سپس با هواپیما ارسال می شوند.
مدیران شرکتهای لجستیکی و تامین زنجیره کالا می گویند، با این وضعیت احتمالاً حمل و نقل هوایی با تقاضای بیشتری روبرو شود اما این یک راهکار کلی نیست.
به گفته برایان بورک، مدیر ارشد بازرگانی شرکت «سیکو لاجستیک»،  جابجایی کالا بوسیله هوا تقریباً 5 تا 15 برابر بیشتر از حمل و نقل دریایی هزینه دارد برای اینکه نرخ حمل و نقل کانتینری هنوز طبق استانداردهای قدیمی پایین است.
حدود 35 هزار کشتی سالانه در منطقه دریای سرخ تردد می کنند و کالاها را میان اروپا، خاورمیانه و آسیا جابجا می کنند که حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد.


رنگ آبی: مسیر دریای سرخ
رنگ نارنجی: مسیر دور زدن آفریقا (11 هزار و 800 مایل دریایی و 36 روز سفر)
خرده فروشان بزرگ دنیا از نایک گرفته تا مرسی و والمارت برای دریافت کالاهای مختلف از ملحفه های نخی و مسواک های برقی از هند تا کفش از چین و سریلانکا به دریای سرخ وابسته هستند.
این تهدید بلندمدت قیمت سوخت و کالا به اروپا را به میزان قابل توجهی بالا می برد برای اینکه هزینه های دور زدن آفریقا بسته به بندر ورودی تقریباً 30 روز به زمان ترانزیت اضافه می کند.
* بی اعتمادی شرکتهای کشتیرانی به ائتلاف دریایی آمریکا
شرکت های کشتیرانی در مورد ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ در سرگردانی به سر می برند. این شرکتها آن قدر اطمینان ندارند که این ائتلاف امنیت برایشان تامین کند که آغاز به افزایش هزینه های اضافی اضطراری برای محموله های متاثر از اختلالات دریای سرخ کرده اند.
شرکت کشتیرانی فرانسوی CMA CGM روز چهارشنبه در اطلاعیه ای افزایش هزینه های خودرا اعلام نمود.
 


1402/10/01
13:10:26
5.0 از 5 امتیاز
222
تگهای خبر: آمریكا , بازرگانی , ترانزیت , تولید
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات