آغاز ماه جدید میلادی با یك ریزش دیگر در بازارهای سهام آسیایی

آغاز ماه جدید میلادی با یك ریزش دیگر در بازارهای سهام آسیایی ساسان گستر: بازارهای آسیایی در معاملات پنج شنبه به عقب نشینی تن داده و روند ریزش بازارهای سهام های جهانی را گسترش دادند.


به گزارش ساسان گستر به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از چند هفته آرام، با نگرانی از این كه وضعیت خوب اقتصادی آمریكا و برنامه كاهش مالیاتی دونالد ترامپ سبب خواهد شد بانك مركزی این كشور سیاست های سخت گیرانه تری به نسبت قبل درباره هزینه استقراض اعمال نماید، تلاطمی كه بازارهای سهام را در ماه فوریه تحت تاثیر قرار داده بود، بازگشت.
جدیدترین دور از ریزش بازارها بعد از آن رخ می دهد كه جروم پاول - رئیس بانك مركزی آمریكا - پیش از نشست قانون گذاران در روز سه شنبه اعلام نمود چشم انداز اقتصادی این كشور بهتر شده است. بازارها در ابتدای ماه گذشته هم بعد از انتشار آمارهای خوب رشد اشتغال و دستمزدها در آمریكا دچار افت شده بودند.
در معاملات روز گذشته وال استریت، شاخص های " اس اند پی ۵۰۰" و " نزدك كامپوزیت" فعالیت خویش را با كاهش به آخر بردند و شاخص " داوجونز" با ۱.۵ درصد كاهش به ۲۵۰۲۹.۲۰ واحد رسید. بازارهای آسیایی هم در معاملات روز جاری از این روند پیروی كردند.
در ژاپن بعد از آن كه تقویت ین، صادركنندگان را تحت تاثیر قرار داد، شاخص " نیك كی ۲۲۵" با ۱.۶ درصد كاهش به ۲۱۷۱۴.۹۷ واحد رسید، در هنگ كنگ شاخص " هانگ سنگ" ۰.۴ درصد كاهش پیدا كرد و به ۳۰۷۱۶.۰۸ واحد رسید و " شانگهای كامپوزیت" نسبتا بدون تغییر در سطح ۳۲۶۰.۶۵ واحد باقی ماند.
بورس سیدنی استرالیا ۰.۸ درصد و بورس سنگاپور ۰.۶ درصد كاهش یافتند و بورس های ولینگتون نیوزلند، تایوان، مانیل فیلیپین و كوالالامپور مالزی نسبتا بدون تغییر باقی ماندند.
یكی از بزرگ ترین نمادهایی كه در معاملات با ریزش مواجه گردید، شركت های در رابطه با حوزه نفت بود كه مانند همتایانشان در بورس نیویورك تحت تاثیر انتشار خبر افزایش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریكا قرار گرفتند. هر بشكه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۴ سنت كاهش به ۶۱.۶۰ دلار در هر بشكه و هر بشكه نفت برنت دریای شمال برای قراردادهای جدید با ۱۱ سنت كاهش به ۶۴.۶۲ دلار در هر بشكه رسید.
در بازار ارز با افزایش نگرانی ها از عدم پیشرفت مطلوب مذاكرات بریگزیت، ارزش پوند در برابر دلار كاهش پیدا كرد و از ۱.۳۷۶۹ دلار به ۱.۳۷۴۹ دلار رسید، یورو از ۱.۲۲۰۱ دلار به ۱.۲۱۸۹ دلار رسید و هر دلار از ۱۰۶.۷۱ ین به ۱۰۶.۶۳ دلار رسید.



1396/12/10
17:21:09
5.0 از 5 امتیاز
4560
تگهای خبر: آمریكا , ارز , بازار , سهام
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات