برنامه وزارت اقتصاد برای پشتیبانی از كالای ایرانی

برنامه وزارت اقتصاد برای پشتیبانی از كالای ایرانی ساسان گستر: مسعود كرباسیان می گوید برنامه داریم در جهت پشتیبانی از كالای ایرانی به مبحث مالیات تولیدكنندگان توجه كرده و همینطور در بخش گمرك تخفیفاتی را برای واردات برخی مواد اولیه تولیدكنندگان در نظر بگیریم.



به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، وزیر اقتصاد درباره سال "حمایت از كالای ایرانی"، اظهار نمود: وزارت اقتصاد در تعامل با سایر دستگاه ها و سازمان ها وظیفه دارد در جهت پشتیبانی از كالای ایرانی اقدام نماید.

وی ادامه داد: شخصا همچنان پیگیر جلوگیری از قاچاق كالا با استفاده از گمركات كشور هستم. یك برنامه راهبردی دیده شده كه باید صورت گیرد. البته فرمایشات مقام معظم رهبری ناظر بر همه زمینه هاست. وقتی می گوییم كالای ایرانی حمایت شود؛ این مورد مشمول مصرف كننده، تولیدكننده، صنف، سرمایه گذار و غیره می گردد. یعنی همگی باید دنبال كنند.

كرباسیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره امتناع مصرف كنندگان از مصرف كالای قاچاق این را هم اظهار داشت: این نشان داده است كه رهبری سفارش فرموده اند كه پشتیبانی از كالای ایرانی در جزئی ترین امور هم صورت گیرد.

وی كه در برنامه رادیویی شركت كرده بود درباره اقدامات وزارت اقتصاد در جهت تحقق نام سال ۱۳۹۷ چنین توضیح داد: در این چند روز كه فرصت بود بررسی كردیم و قرار شد در بحث مالیات بخصوص به مبحث پشتیبانی از كالای ایرانی توجه نماییم. همانطور كه در سال قبل هم این مورد را مورد توجه قرار دادیم. همینطور بخشی از فراریان مالیاتی را شناسایی كردیم.

كرباسیان بیان كرد: در سیستم بانك ها باید جهت گیری به سمت بخش تولید باشد با در نظر گرفتن نرخ های سود ترجیحی برای آن ها. همین زمینه اشتغال را فراهم نموده و زمینه تولید داخلی را فراهم می كند. در مبحث گمرك هم باید از صادرات حمایت نماییم و در بحث واردات تخفیفاتی برای واردات مواد اولیه بنگاه ها باید در نظر بگیریم. همینطور باید رابطه ای تولید نماییم كه مردم بفهمند آیا كالایی كه مصرف می كنند قاچاقی وارد شده یا به صورت رسمی كه اگر به صورت قاچاق وارد شده باشد آن ها هم از خرید آن صرف نظر كنند.

وی ادامه داد: همینطور بازار سرمایه را باید برای تامین مالی فراهم نماییم اكنون عمده تامین مالی ما با استفاده از سیستم بانكی انجام می گردد. در صورتیكه بازار سرمایه و بورس می تواند این را به عهده بگیرد.

كرباسیان خاطرنشان كرد: تمامی بخش های وزارتخانه و سازمان های ما پیگیر مبحث شعار سال ۱۳۹۷ هستند.




1397/01/06
13:08:18
5.0 از 5 امتیاز
4770
تگهای خبر: بازار , بانك , تولید , كالا
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات