، حمایت از كالای ایرانی،

به جای كالا تكنولوژی وارد نماییم

به جای كالا تكنولوژی وارد نماییم ساسان گستر: یك اقتصاددان می گوید برای پشتیبانی از كالای ایرانی دولت باید به جای واردات كالاهای غیرضروری به فكر واردات مهارت، آموزش و تكنولوژی باشد تا توان تولید كالای داخلی افزایش یابد.



علی قنبری در گفت وگو با ایسنا، درباره مبحث پشتیبانی از كالای ایرانی اظهار نمود: پشتیبانی از كالای ایرانی و استقبال مصرف كننده از آن منوط بر این است كه كالای ایرانی از حیث كیفیت و قیمت با كالای خارجی امكان رقابت داشته باشد. اگر این دو مولفه تامین نشود، كالای ایرانی امكان رقابت با كالای خارجی را ندارد چون كه به هر حال مصرف كننده برای مصرف ترجیح می دهد كالای مقرون به صرفه را تهیه نماید.

این اقتصاددان ادامه داد: تا زمانی كه كالایی در ایران تولید می گردد كه مشابه آن با قیمت پایین تر و كیفیت بهتر در دسترس مصرف كننده قرار دارد، چگونه می توان انتظار داشت كه مصرف كننده به سمت كالای نازل تر با قیمت گران تر رود.

او اظهار نمود: البته ارتقای كیفیت كالای ایرانی مسئله ای نیست كه از مصرف كنندگان آن را انتظار داشته باشیم. دولت در شرایط كنونی موظف است كه با عنایت به تاثیری كه تولید در اشتغال و به صورت كلی در اقتصاد یك كشور دارد، زمینه هایی را فراهم آورد كه مصرف كننده داخلی به سمت كالای داخلی اقبال پیدا كند. یكی از این راه ها وضع تعرفه های مناسب می باشد. دولت باید مكانیزم هایی را به كار ببندد كه برای كالاهای غیرضروری كه تولید داخل دارند، تعرفه های سنگین وضع شود كه مصرف كننده به مصرف كالاهای داخلی روی بیاورد در عین حال باید برای كالاهای واسطه ای و كالاهای ضروری تعرفه های متناسبی وضع شود كه مصرف كننده بتواند از كالاهایی كه تولید داخل ندارند با قیمتی مناسب استفاده كنند.

این اقتصاددان ادامه داد: یكی از اقدامات مهمی كه دولت می تواند انجام دهد، واردات تكنولوژی، آموزش و مهارت است. دولت باید بتواند از طرق مختلف اقدام به واردات این موارد بكند تا با به كار بستن آنها مكانیزم های تولید كالای مناسب ایرانی فراهم گردد. پیشنهاد من این است كه دولت بازنگری جدی در وضعیت واردات انجام دهد و در این بازنگری اولویت خویش را بر واردات تكنولوژی و آموزش و مهارت بگذارد تا بتوان تولید داخل را ارتقا داد.

او به نقش مصرف كننده هم اشاره نمود و اظهار داشت: البته نقش مصرف كننده هم در این زمینه مهم است. مصرف كننده ایرانی باید بداند اگر كالای ایرانی خریداری كند، به تولید داخلی كمك كرده، به ایجاد اشتغال یاری رسانده و مصرف هر كالای ایرانی به نفع تولید ملی و درآمد سرانه است و از مواهب آن خودش بهره مند خواهد شد.

این اقتصاددان به نقش فرهنگ سازی در این زمینه هم اشاره نمود و اظهار داشت: دولت باید در این زمینه فرهنگ سازی كند و تبعات استقبال از كالاهای وارداتی را برای مردم تشریح كند. در این زمینه نقش رسانه ها حائز اهمیت است و باید با تبلیغ كالاهای ایرانی بتوانند مصرف كننده داخلی را به پشتیبانی از كالای ملی ترغیب كنند.

به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، مقام معظم رهبری بعد از تحویل سال ۱۳۹۷ سال جاری را سال پشتیبانی از كالای ایرانی نامگذاری كرده و تاكید نمودند كه وظیفه مردم و مسئولان این است كه امسال از كالاهایی كه در داخل كشور تولید می شوند حمایت كنند.






1397/01/28
14:57:45
5.0 از 5 امتیاز
4503
تگهای خبر: اشتغال , تولید , دولت , كالا
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات