معاون بورس تهران:

در شرایط هیجانی شركتی را وارد بورس نمی نماییم

در شرایط هیجانی شركتی را وارد بورس نمی نماییم ساسان گستر: معاون بورس تهران اظهار داشت: برای شروع عرضه های اولیه امسال به شرایط كلی بازار سرمایه توجه می گردد و شركت بورس در شرایط هیجانی شركتی را وارد بورس نمی نماید.


روح الله حسینی مقدم در گفت وگو با ایسنا، درباره علت رشد بازار سهام طی دو هفته گذشته با اشاره به وقایع برجام، اظهار نمود: بازار بعد از آن بحث های سیاسی ریزش زیادی داشت اما در آن مقطع در عمل اتفاقی نیفتاده بود ولی بورس به استقبال متغییرهای سیاسی رفته و خیلی زیاد واكنش نشان داده بود. در نتیجه افت خیلی زیادی را تجربه نمود. پس در ادامه پتانسیل رشد داشت.
وی ادامه داد: مبحث دیگر ارزندگی برخی از سهم هاست. بعضی از سهم ها با P/E زیر پنج در حال معامله است با عنایت به نرخ هایی كه در اقتصاد است این سهم ها با عنایت به آینده ای كه دارند می تواند جذاب باشد به همین علت به بازار اقبال نشان می دهند.
حسینی مقدم در پاسخ به اینكه چرا تا آخر دومین ماه سال ۱۳۹۷ عرضه اولیه ای در بورس نداشتیم؟ اظهار داشت: برای ما مهم است كه بازار، شرایط خوبی برای عرضه اولیه داشته باشد، چون خواسته سهامدار عمده و بازار این است كه در شرایط هیجانی عرضه اولیه نداشته باشیم. الان هم شرایط را می سنجیم و هر وقت كه شرایط مساعد باشد برای عرضه اولیه برنامه ریزی می نماییم.
گفتنی است؛ در نیمه اول اردیبهشت ماه امسال قیمت سهم های بورس تهران شاهد افت های پی به دنبال بود اما بعد از خروج آمریكا از برجام و روشن شدن مقطعی بعضی از ابهامات مربوط به ادامه برجام بازار سهام روند افزایشی را تجربه نمود.
یكی از برنامه هایی كه شركت بورس تهران برای سال ۱۳۹۷ اعلام نموده این است كه می خواهد در این سال ۱۲ شركت جدید را وارد بورس كند. اما زمان دقیق ورود این شركت ها به بورس مشخص نمی باشد. متغییر هایی مثل آمادگی سهامدار عمده، آمادگی بازار و مراحل قانونی عرضه ها در بورس می تواند از عوامل به تاخیر افتادن عرضه ها باشد.



1397/03/03
20:19:25
5.0 از 5 امتیاز
4356
تگهای خبر: بازار , سهام , شركت
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات