۳۶۱ بنگاه در صف واگذاری سازمان خصوصی سازی

۳۶۱ بنگاه در صف واگذاری سازمان خصوصی سازی ساسان گستر: سازمان خصوصی سازی اعلام نموده كه سهام و اموال و داریی دولت متعلق به ۶۳۱ بنگاه امسال در صف واگذاری به بخش خصوصی و تعیین تكلیف قرار دارد. همینطور در دور جدیدی از واگذاری های سازمان خصوصی سازی كه در تاریخ ۲۸ خردادماه جاری انجام می گردد ۱۸ بنگاه به مزایده گذاشته می گردد.


به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، با عنایت به اینكه همچنان تعداد زیادی از بنگاه های دولتی وجود دارد كه باید به بخش خصوصی واگذار شود، سازمان خصوصی سازی درباره تعداد این بنگاه ها و نحوه واگذاری آن مواردی را مطرح كرده است.
رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینكه سهام و اموال و داریی دولت متعلق به ۶۳۱ بنگاه امسال در صف واگذاری به بخش خصوصی و تعیین تكلیف قرار دارند، اظهار داشت: سال قبل از تیرماه تا آبان مواجه با تغییر دولت و جایگزینی وزرای اقتصادی بودیم ازاین رو عملاً واگذاری ها از اواخر آبان آغاز شد.
رئیس كل سازمان خصوصی سازی درباره نظارت بر روند واگذاری ها تصریح كرد: نظارت بر واگذاری ها بر عهده سازمان خصوصی سازی است.
پوری حسینی اضافه كرد: هر شركتی كه در بورس پذیرفته شده باشد، مزایده آن در بورس انجام می گردد و اگر پذیرفته نشده باشد؛ روند مزایده آن در خارج از بورس انجام می گردد.
وی اظهار داشت: نام شركتی كه در فهرست واگذاری قرار می گیرد، اختیار آن در دست وزارت امور اقتصادی و دارایی است. ضمن این كه در بعضی مواقع هم برای تسهیل در امر واگذاری، تفویض اختیار هم صورت می گیرد.
پوری حسینی با بیان این كه باید بپذیریم كه ارزش بازدهی، مبنای قیمت شركت ها در واگذاری ها باشد، تصریح كرد: اگر ارزش بازدهی مبنای قیمتی باشد، در روند واگذاری، استقبال خوبی از این بنگاه ها می گردد.
رئیس كل سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: ارزش واگذاری برخی شركت ها نزدیك صفر است. در این مواقع در روند قیمت گذاری به مشكل بر می خوریم.
وی با اشاره به برخی موانع در روند واگذاری ها اضافه كرد: در همه كشورها این موانع وجود دارد، اما در كشور ما به علت برخی سازوكارهای خاص و اظهارات نسجیده برخی مسئولان كه سررشته خاصی در این زمینه ندارند، روند خصوصی سازی با مشكل مواجه شده است.
لازم به یادآوری است دور جدیدی از واگذاری های سازمان خصوصی سازی در تاریخ ۲۸ خردادماه جاری انجام می گردد. در این روز ۱۸ بنگاه توسط سازمان خصوصی سازی به مزایده گذاشته می گردد. همینطور قسمتی از سهام یك شركت با استفاده از بورس و قسمتی از سهام یك شركت با استفاده از فرابورس عرضه می گردد.



1397/03/12
14:25:56
5.0 از 5 امتیاز
4268
تگهای خبر: ارز , دولت , سهام , شركت
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات