معاون بورس خبر داد؛

شفافیت، شرط اصلی پذیرش شركت ها در بورس

شفافیت، شرط اصلی پذیرش شركت ها در بورس ساسان گستر: معاون بورس تهران شفافیت را پیش شرط اصلی پذیرش شركت ها در بورس تهران دانست و تصریح كرد: تمام مدارك لازم را از شركت ها مطالبه و وضعیت آنها را به صورت شفاف به اطلاع سهامداران می رسانیم.



به گزارش ساسان گستر به نقل از مهر، روح الله حسینی مقدم در حاشیه مراسم عرضه اولیه نخستین شركت دارنده مجوز خدمات پرداخت الكترونیك در بانك مركزی اظهار داشت: رویكرد بورس برای حفاظت از شركت ها شفافیت كامل است كه بر این اساس وظیفه بورس تهران و سازمان بورس بعنوان مقام ناظر این است كه تمامی مواردی را كه منتهی به شفافیت می گردد را از شركت ها مطالبه كرده و به صورت شفاف به اطلاع سهامداران برساند.
معاون امور ناشران بورس تهران اضافه كرد: بر این اساس وظیفه ما این است كه در مورد ابهامات به وجود آمده در شركت ها مطالعاتی را صورت داده و اطلاع رسانی لازم را به سهامداران انجام دهیم. حتی برای آنهایی كه در فرایند پذیرش در بورس هستند هم از واحد حقوقی بورس تمامی مباحث و جنبه های اخبار را دریافت كرده و اطلاع رسانی های لازم را انجام می دهیم.
وی تصریح كرد: تضامین لازم از تمامی شركت ها جلب می گردد تا ضرری متوجه سهامداران نشود. این در شرایطی است كه ارزش بورس تهران پس از عرضه ۱۰ درصدی سپ امروز ۱۷۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و البته بورس تهران از عرضه شركت های جدید هم استقبال می كند.
وی اضافه كرد: با عرضه این سهام علاوه بر اینكه ارزش بورس ارتقاء می یابد تنوع شركت ها در بازار سهام هم بیشتر خواهد شد. اما همه شركت ها در بورس باید شفاف بوده و شفافیت را سرلوحه كار خود قرار دهند. بنابراین بورس تهران و سهامداران انتظار دارند كه شركت ها با حداكثر شفافیت در عملكرد مالی به فعالیت بپردازند.
همچنین ابراهیم حسینی نژاد مدیر عامل نخستین شركت دارنده مجوز خدمات پرداخت الكترونیك در بانك مركزی هم اظهار داشت: نخستین بار خدمات اینترنتی برای خریدها در سال ۸۳ با همكاری شركت رجا برای عرضه بلیت با استفاده از اینترنت آغاز شد و بعد از آن پرداخت قبض و سایر خدمات اینترنتی در دستور كار قرار گرفت.
وی اضافه كرد: پرداخت با استفاده از USSD در سال ۸۸ برای نخستین بار از جانب ما انجام شد و اركان زیادی از اپراتورها تا قانونگذار باید گرد هم جمع می شدند تا این خدمات قابلیت عرضه داشته باشند اما امروز خیلی از خدمات اولیه در حوزه پرداخت موبایل و درگاه های موبایلی به راحتی عرضه می گردد.
وی با اشاره به شكل گیری شاپرك بعنوان یكی از بخش های مهم بانك مركزی تصریح كرد: از سال ۹۱ كه شاپرك شكل گرفت در حوزه پرداخت آنلاین پیشرفت های خوبی حاصل شده است و الان ۸۰۰ هزار دستگاه كارتخوان با طرف قراردادی ۱۲ بانك نصب و مدیریت شده است كه تا آخر سال این رقم به ۸۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید.
حسینی نژاد از تراكنش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی سال قبل در كشور اطلاع داد و اظهار داشت: امسال ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تراكنش بانكی داشتیم و البته دنبال عرضه ارزش های جدید به بازار پرداخت هستیم و شركای گسترده ای را در این رابطه انتخاب كرده ایم.
وی معتقد می باشد هیچ كسب و كاری در ایران وجود ندارد كه رقابتی تر و شفاف تر از پرداخت باشد چون كه در كمتر از یك ماه اطلاعات بازار از جانب شاپرك گزارش می گردد.
وی در ادامه در مورد تحریم ها در حوزه بانك و تاثیر آن بر شبكه پرداخت اظهار داشت: الگویی كه كارتها در ایران پذیرش می گردد كاملاً داخلی است و تعداد تراكنش هایی كه در ایران رخ می دهد نسبت به كشورهای منطقه بسیار بالا است. ضمن اینكه صنعت پرداخت هم پیشرفت های خوبی داشته و بانك مركزی هم اقدامات شایسته ای را ظرف ۱۰ سال قبل در این رابطه انجام داده است پس به لحاظ تحریم صنعت پرداخت ایمن است ولی انتظار داریم از فرصت های منطقه هم بتوانیم استفاده نماییم.

1397/03/13
18:12:49
5.0 از 5 امتیاز
4339
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , بانك مركزی
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات