واكنش بورس های جهانی به جنگ ارزی ترامپ، عقب نشینی دلار

واكنش بورس های جهانی به جنگ ارزی ترامپ، عقب نشینی دلار ساسان گستر: بعد از آن كه ترامپ اتحادیه اروپا و چین را به راه انداختن جنگ ارزی بر ضد آمریكا متهم كرد، بورس ها در سراسر جهان قرمزپوش شدند.


به گزارش ساسان گستر به نقل از خبرگزاری فرانسه، واكنش ها به اظهارات روز جمعه ترامپ در توئیتر ادامه دارد. ترامپ اظهار داشته بود: چین، اتحادیه اروپا و دیگران نرخ بهره و پول خویش را دستكاری كرده اند در حالیكه دلار روز به روز بیشتر تقویت می گردد و از رقابت پذیری صنایع ما كم می شود. این موضع تهاجمی ترامپ، فعالان بازار را كه تا قبل از این نگران جنگ تجاری بودند بیشتر نگران كرده است و احتمال وقوع جنگ ارزی هم به جنگ تجاری افزوده شده است.
تا آخر آخرین معاملات بورس وال استریت در نیویورك، شاخص " داوجونز" كه مهم ترین شاخص بورسی آمریكا به حساب می آید، ۰.۱ درصد عقب نشست و به ۲۵۰۵۸.۱۲ واحد رسید. در اروپا هم وضعیت از این بهتر نبود و معتبرترین شاخص بورسی اروپا یعنی " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن، با ۰.۱ درصد كاهش سطح ۷۶۸۷.۷۹ واحدی را به ثبت رساند.
یكی دیگر از عوامل كاهش شاخص ها كماكان جنگ تجاری آمریكا و چین است. ترامپ در مصاحبه با شبكه سی ان بی سی تهدید كرد كه تمامی كالاهای وارداتی از چین را مشمول مالیات بیشتر خواهد نمود. در آسیا، شاخص " نیك كی ۲۲۵" بورس ژاپن بیش از سایر شاخص ها به این خبر واكنش نشان داد و با ریزش ۱.۳ درصدی به ۲۲۴۰۳.۴۵ واحد رسید. در هنگ كنگ شاخص " هانگ سنگ" ۰.۳ درصد پایین تر آمد و به سطح ۲۸۱۳۳.۱۵ درصد رسید. تنها شاخص مهم بورس های آسیایی كه عملكردی مثبت داشت شاخص" شانگهای كامپوزیت" بود كه با ۰.۲ درصد افزایش، سطح ۲۸۳۵.۲۴ واحدی را نشان داد.
بورس سئول كره جنوبی هم یكی از بدترین روزهای خویش را سپری نمود و ۰.۹ درصد عقب نشست. از سوی دیگر بهای نفت در معاملات جهانی كمی كاهش یافت: هر بشكه نفت خام برنت با ۲۲ سنت كاهش به ۷۲.۸۵ دلار رسید و نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" هم با ۱۷ سنت كاهش به ۶۸.۰۹ دلار در هر بشكه رسید.
گرگ مك كنا- استراتژیست ارشد موسسه " اكسی تریدر" اظهار داشت: نتایج جنگ تجاری و دانستن این نكته كه ترامپ و دولتش برای ادامه رویه فعلی مصمم هستند بالاخره كار خودش را در میان سهامداران و سرمایه گذاران، بازارهای مالی و نفت كرد. در نتیجه منفی شدن چشم انداز اقتصاد جهانی احیانا بیش از این هم شاهد كاهش شاخص ها خواهیم بود.
پیر موسكوویچ- كمیسر مالی اتحادیه اروپا- در اخطاری به ترامپ اظهار داشت كه تداوم منازعات تجاری نتایج منفی جدی خواهد داشت و تمامی طرف های دیگر كه خود آمریكا هم یكی از آن هاست از این مساله زیان خواهند دید و هیچ كس برنده نخواهد بود.
در بازار ارز، دلار بعد از چندین روز افزایش مداوم بلاخره وارد مدار كاهشی شد: هر دلار از ۱۱۱.۵۰ ین به ۱۱۰.۹۵ ین كاهش پیدا كرد، هر یورو از ۱.۱۷۲۳ دلار به ۱.۱۷۳۴ دلار و هر پوند از ۱.۳۱۳۵ دلار به ۱.۳۱۴۱ دلار افزایش پیدا كرد.




1397/05/01
13:32:34
5.0 از 5 امتیاز
4238
تگهای خبر: آمریكا , ارز , بازار , دلار
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات