وزارت صنعت اعلام كرد:

صادرات شش میلیارد دلار صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی تا آخر سال

صادرات شش میلیارد دلار صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی تا آخر سال مدیر كل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از هدفگذاری صادرات ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی، تا آخر سال جاری اطلاع داد.



به گزارش ساسان گستر به نقل از مهر، صادقی نیاركی در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: در این زمینه نسبت به سال ۹۵ حدود ۲۰ درصد رشد داشته ایم و سال قبل هم ۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون دلار صادرات این حوزه محقق شد.
وی اضافه كرد: دو رویكرد را در تولید ۴ كالای منتخب كه بیشترین تاثیر را در تامین و تولید صنعت غذا دارند و هم پودر شوینده و صنعت دارو دنبال می كنیم.
صادقی نیاركی ادامه داد: رویكرد تحریك تقاضا نخستین رویكرد ماست كه البته مشمول دارو نمی شود و در این زمینه بیشتر دنبال صادرات و افزایش تولید ناشی از این عامل هستیم.
وی افزود: در پودر شوینده توسعه بازار، مصرف فصلی و توسعه صادرات مد نظر هست و با عنایت به جایگزینی شوینده های مایع ۵ درصد رشد را در این صنعت پیش بینی كردیم.
همچنین در صنعت روغن هم توسعه صادرات را در نظر داریم و در این صنعت با عنایت به صادرات، حدود ۵ درصد رشد نسبت به سال قبل در آمارتولید هدفگذاری شده است.
به گفته صادقی نیاركی، ۵۰ درصد صادرات صنعت غذا و دارو و بهداشتی به كشور عراق انجام می گردد و در این زمینه از صادرات ۳ میلیارد دلاری سال قبل در این حوزه، حدود ۲. ۵ میلیارد دلار به صنعت غذا مربوط بوده است و صنعت آرایشی و بهداشتی و دارویی مجموعا ۵۰۰ میلیون دلار را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: حدود ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی فعال در صنعت غذا دركشورفعالیت می كنند و مجموع دیگر بنگاههای فعال این حوزه هزار بنگاه برآورد می شوند.
صادقی نیاركی ادامه داد: در زمینه دارو هم دو رویكرد را دنبال می كنیم مهمترین آن افزایش ارزشی تولید داروها با دو رویكرد حمایت از داروهای نوتركیب و زیست فناوانه و بابو تك كه درصد مصرف آن چه در مصرف داخلی و چه ثادرات در حال افزایش است، می باشد واستراتژی تولید با مقیاس كم و با ارزش افزوده بالا هم مد نظر ماست و رد این زمینه چند طرح و شركت جدید داریم.
وی تصریح كرد: در داروهای عمومی ارزش افزوده بالایی نداریم و تنها راه حفظ بازار خلاقیت و نوآوری است.

1396/08/12
23:12:30
5.0 از 5 امتیاز
4325
تگهای خبر: تجارت , صادرات
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات