در شروع معاملات هفتگی؛

بازارهای جهانی نفت از نفس افتادند

بازارهای جهانی نفت از نفس افتادند به گزارش ساسان گستر روز دوشنبه درحالی كه سرمایه گذاران پیش از اجلاس اوپك در انتها این ماه، تمایلی به معاملات جدید بزرگ از خود نشان نمی دهند، بازارهای جهانی نفت گرمای خویش را از دست داد.



به گزارش ساسان گستر به نقل از مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه درحالی كه سرمایه گذاران پیش از اجلاس اوپك در انتها این ماه، تمایلی به معاملات جدید بزرگ از خود نشان نمی دهند، بازارهای جهانی نفت گرمای خویش را از دست داد. انتظار می رود سران اوپك در اجلاس خود در انتها نوامبر درمورد تمدید توافق كاهش تولیدات خود كه با هدف بالا بردن قیمت ها انجام شده بود، تصمیم گیری كنند.
پیش خرید نفت برنت، بنچ مارك جهانی قیمت نفت، در ساعت ۷: ۱۸ به وقت تهران، در قیمت هر بشكه ۶۲. ۶۰ دلار معامله شد كه نسبت به قیمت بسته شده قبلی ۱۲ سنت یا ۰. ۲ درصد افت كرده بود.
پیش خرید نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریكا در قیمت ۵۶. ۶۳ دلار برای هر بشكه معامله شد كه نسبت به قیمت بسته شده قبلی خود ۸ سنت یا ۰. ۱ درصد افزایش یافته بود.
تاجران می گویند به دلیل وضعیت نامشخص بازار از انجام معاملات بزرگ جدید خودداری می كنند.
سازمان كشورهای صادركننده نفت (اوپك) در كنار گروهی از تولیدكنندگان غیر اوپك به رهبری روسیه، از آغاز امسال در تلاش برای محدود كردن عرضه بازار و بالا بردن قیمت ها، تولید خویش را محدود كرده اند.
توافق كاهش تولید تا مارچ ۲۰۱۸ پابرجاست، اما اعضای اوپك در ۳۰ نوامبر در اجلاسی برای مذاكره در مورد چشم انداز این توافق گرد هم جمع خواهند شد.
درحالی كه علی رغم كاهش عرضه اخیر همچنان سطح ذخایر انبارها بالا باقی مانده است، انتظار می رود اوپك در مورد تمدید توافق كاهش تولید خود به توافق برسد، هرچند درمورد تمایل برخی از سوی های این توافق برای ادامه دادن به كاهش تولید، تردیدهایی به وجود آمده است.
بانك آمریكایی مورگان استنلی روز دوشنبه در یادداشتی به مشتریان خود نوشت: دیدار اوپك همچنان به عنوان كاتالیزور كلیدی بازار نفت در انتها سال باقی مانده است؛ انتظار بازار تمدید توافق كاهش تولید تا آخر ۲۰۱۸ است و این انتظارات با اظهارات اعضای اوپك در پاییز امسال به وجود آمده است. اما ریسك این كه اوپك تصمیم گیری در مورد تمدید توافق را به تاخیر بیاندازد درحال افزایش است.
مورگان استنلی می گوید این كه آیا توافق تمدید خواهد شد یا نه، دیگر به تمایل شركت كننده های غیر اوپكی این توافق به رهبری روسیه، برای ادامه كاهش تولیدات، وابسته می باشد.
 

1396/08/29
11:33:49
5.0 از 5 امتیاز
4637
تگهای خبر: آمریكا , بازار , نفت , سرمایه گذاری
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات