دلار عقب نشینی كرد

دلار عقب نشینی كرد ساسان گستر: دلار در بازار معاملات آسیایی روز دوشنبه تحت تاثیر آتش بس ۹۰ روزه جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریكا و چین كه دو روز پیش از طرف كاخ سفید اعلام شد، اندكی عقب نشینی كرد.



به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، دو روز پیش كاخ سفید سپس اختتام ملاقات روسای جمهور ایالات متحده آمریكا و چین اعلام نمود كه این دو كشور به یك توافق جدیدی در خصوص به تعویق انداختن سه ماهه تعرفه های گمركی دست یافته اند. بدین ترتیب ایالات متحده آمریكا به مدت سه ماه از وضع و افزایش تعرفه های گمركی و واردات كالا خودداری خواهدنمود و از سویی دیگر باز چین توافق كرد كه سطح واردات و خرید و محصولات آمریكایی را افزایش داده و تعرفه های گمركی بر روی كالا و خودروهای آمریكایی را باز بردارد. پیشتر ترامپ اعلام نموده بود كه از اول ژانویه سال ۲۰۱۹ (آغاز سال نوی میلادی) می خواهد بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از كالاهای چینی تعرفه های گمركی و وارداتی را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش دهد.

در بازار معاملات آسیایی روز دوشنبه ارزهای امن همچون دلار آمریكا و ین ژاپن با اندكی كاهش ولی در عوض ارزهای پر ریسك نظیر دلار استرالیا و نیوزلند با ۰.۵ درصد افزایش روبرو شدند.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار باز در مقابل سایر ارزهای بزرگ جهان با ۰.۱۳ درصد كاهش در ۹۷.۱۴ واحد ایستاد و معامله شد.

رودریگو كاتریل، تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی ارز در NAB می گوید: آتش بس ۹۰ روزه جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریكا تغییرات و نوسانات بازارهای جهانی ارز را به سمت و سوی مثبتی هدایت كرده است، بدین سبب انتظار می رود كه تقاضا و تمایل سرمایه گذاران برای ارزهای امن نظیر دلار آمریكا و ین ژاپن اندكی كمتر شده و بجای آن به سمت و سوی ارزهای پر ریسك تری همچون دلار استرالیا و نیوزلند سوق داده شود.

دلار هم یك كاهش ۰.۵۴ درصدی در مقابل یوان چین را تجربه نمود كه این رقم از اول اكتبر تابحال پایین ترین میزان آن بوده است.

ین ژاپن باز در بازار معاملات آسیایی روز دوشنبه در حالیكه دلار ۰.۲ درصد نسبت به ین افزایش پیدا كرد، با یك روند كاهشی در ۱۱۳.۶۸ دلار معامله شد.

یورو باز تحت تاثیر فروش بی سابقه دلار توسط معامله گران بازار، با ۰.۱۶ درصد افزایش در مقابل دلار در ۱.۱۳۳۳ دلار ایستاد.

دنیل بین، مدیر موسسه تحقیقاتی ارزهای جهانی در ANZ اشاره كرد: هرچند كه به نظر می آید چین و آمریكا راه زیادی برای رسیدن به یك توافق همیشگی و دوجانبه باید طی كنند تا یكدیگر را راضی و متقاعد كنند تعرفه های گمركی را افزایش نداده و روند تجارت و صادرات، واردات را تسهیل كنند. بدین سبب به نظر نمی رسد كه بازارهای جهانی ارز در طولانی مدت به همین منوال ادامه پیدا كند و دوباره دلار آمریكا رو به افزایش خواهد بود.

البته یكی دیگر از عوامل موثر بر بازارهای جهانی ارز، سیاست های تحكیم مالی بانك مركزی ایالات متحده آمریكاست كه پیشتر اعلام نموده بود در دسامبر سال جاری میلادی می خواهد برای چهارمین بار نرخ بهره را افزایش دهد.

مایكل مك كارتی، تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی ارز CMC markets می گوید دلار كه در هفته گذشته تحت تاثیر اظهارات ژرومی پاول درباب احتمال افزایش نرخ بهره بسیار تحت فشار قرار گرفته بود، انتظار می رود در هفته جاری نوساناتی را تجربه كند.

پوند انگلیس باز در بازار معاملات آسیایی روز دوشنبه تحت تاثیر افزایش نگرانی ها درباب احتمال عدم موفقیت ترزا می، نخست وزیر بریتانیا برای جلب نظر و موافقت پارلمان این كشور درباره پیش نویس بریگزیت با ۰.۱ درصد كاهش در ۱.۲۷۴۰ دلار معامله شد.




1397/09/12
14:14:50
5.0 از 5 امتیاز
4447
تگهای خبر: آمریكا , ارز , بازار , بانك
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات