آخرین آمار رشد اقتصادی هلند و آلمان

آخرین آمار رشد اقتصادی هلند و آلمان ساسان گستر: رشد اقتصادی هلند به بالاترین سطح دو سال اخیر رسید.


به گزارش ساسان گستر به نقل از تریدینگ اكونومیكس، رشد اقتصادی هلند در دوازده ماهه منتهی به ژوئن به دو درصد رسید كه ۰.۳ درصد بیش تر از نرخ رشد ثبت شده در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس و ۰.۲ درصد بیش تر از نرخ پیش بینی شده قبلی بوده است.
طی این مدت، رشد سرمایه گذاری ثابت از پنج درصد در دوره قبلی به ۵.۳ درصد تا اختتام ماه ژوئن و رشد مصارف خانوار از ۰.۷ درصد به ۱.۷ درصد افزایش پیدا كرده است.
در حوزه تجارت خارجی نیز اقتصاد هلند موفق ظاهر شد و صادرات سه درصد و واردات ۲.۵ درصد نسبت به سه ماهه قبلی افزایش پیدا كرده است.
هلند وابستگی زیادی به تجارت خارجی دارد و صادرات معادل ۸۳ درصد و واردات معادل ۷۲ درصد تولید ناخالص داخلی این كشور است. متوسط رشد اقتصادی هلند در بازه زمانی ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۹ معادل ۲.۲۳ درصد بوده كه بالاترین رشد ثبت شده مربوط به رشد ۶.۱ درصدی سه ماهه چهارم سال ۱۹۹۹ و كمترین رشد مربوط به سه ماهه دوم سال ۲۰۰۹ با منفی ۴.۶ درصد بوده است.
از طرف دیگر رشد اقتصادی بزرگ ترین اقتصاد منطقه یورو و قاره اروپا در سه ماهه منتهی به ژوئن ۲۰۱۹ به منفی ۰.۱ درصد رسیده است كه بخش بزرگی از این كوچك شدن اقتصاد آلمان مربوط به كاهش چشم گیر صادرات بوده است.
متوسط رشد اقتصادی آلمان در بازه زمانی ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۰.۵۱ درصد بوده است كه بالاترین رقم ثبت شده مربوط به رشد چهار درصدی سه ماهه دوم سال ۱۹۷۰ و كمترین رشد نیز رشد منفی ۴.۵ درصدی سه ماهه نخست سال ۲۰۰۹ بوده است.
خیلی از نهادهای بین المللی و دولت آلمان پیش بینی خود از رشد اقتصادی این كشور در سال ۲۰۱۹ را كاهش داده اند.
طبق اعلام دولت این كشور اقتصاد آلمان امسال تنها ۰.۵ درصد رشد خواهدنمود كه در صورت تحقق نسبت به رشد ۱.۵ درصدی سال قبل یك سوم شده است.
قبل تر نیز بانك مركزی آلمان نرخ رشد ۱.۶ درصدی را برای رشد امسال پیش بینی كرده بود كه این رقم بعداً در گزارشی به ۰.۸ درصد رسید.




منبع:

1398/05/26
15:26:59
5.0 از 5 امتیاز
4235
تگهای خبر: بانك , بانك مركزی , تجارت , تولید
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات