برای مقاوم سازی برابر حوادث

نامه بانك ها به سیف

نامه بانك ها به سیف به گزارش ساسان گستر بانك ها با بیان آمادگی برای ورود به اعطای تسهیلات به منظور مقام سازی و نوسازی بافت های فرسوده از رئیس كل بانك مركزی خواستند تا جلسه ای از شورای پول و اعتبار برای رفع موانع موجود دراین زمینه اختصاص یابد.



به گزارش ساسان گستر به نقل از ایسنا، به صورت معمول با وقوع حوادث غیرمترقبه و ناگهانی این شبكه بانكی است كه به صورت ویژه تری نسبت به سایر بخش ها حتی از محل بودجه دولت برای تامین مالی جبران خسارات ورود و در قالب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اقدام می كند. در جریان زلزله اخیر در غرب كشور هم شبكه بانكی ضمن كمك هایی كه هر یك از محل منابع خود به صورت نقد و غیر نقد انجام داد، مجموع تسهیلات ارزان قیمتی با سودهای چهار تا پنج درصد در بخش های مختلف و به صورت خاص بازسازی بافت های تخریب شده مصوب شد كه به حدود ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

اما پس از این جریان بانك ها تصمیم گرفته اندتا برای پیشگیری از خسارت های ناشی از حوادث ناگهانی همچون زلزله و یا مواردی كه می تواند باعث تخریب محل سكونت و زندگی مردم شود ورود كنند، به گونه ای كه بتوانند در چارچوب ضوابط و مقررات بانكی تسهیلاتی برای مقاوم سازی، بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده در مناطق شهری و روستایی اعطا كرده و تا حدی مانع از خسارت های پس از حوادث شوند.

محمدرضا حسین زاده-رئیس شورای هماهنگی بانك های دولتی- و همینطور كورش پرویزیان-رئیس كانون بانك ها و موسسسات اعتباری خصوصی- در نامه ای به رئیس كل بانك مركزی خواهان تشكیل جلسه شورای پول و اعتبار برای رفع موانع موجود برای اجرایی شدن این برنامه ها شده اند. در اعلام بانك ها به ولی الله سیف آمده است: " نظر به اهمیت و حفظ سلامت روحی و جسمی مردم، تولید شرایط امن سكونت مبحث مقاوم سازی، بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده در مناطق شهری و روستایی در كارگروه مورد توجه قرار گرفت. در جهت هم راستایی بیشتر شبكه بانكی در این خصوص و انجام اصلاحات احتمالی مقررات مرتبط، باعث امتنان خواهد بود حسب صلاحدید دستور فرمائید یك جلسه از شورای پول و اعتبارجهت بررسی پیشنهاد مشترك كانون بانك ها و موسسات اعتباری خصوصی و شورای هماهنگی بانك های دولتی به این امر اختصاص یابد.



 

1396/10/18
15:13:09
5.0 از 5 امتیاز
4544
تگهای خبر: بانك , دولت , تسهیلات , بانك مركزی
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات