معاون حجتی در پاسخ به مهر:

احتمال آزاد شدن صادرات دام سنگین وجود دارد

احتمال آزاد شدن صادرات دام سنگین وجود دارد به گزارش ساسان گستر معاون وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به روند كاهشی قیمت گوشت گوساله در كشور اظهار داشت: در صورت ادامه این روند، احتمال آزاد شدن صادرات دام سنگین از كشور وجود دارد.



به گزارش ساسان گستر به نقل از مهر، مرتضی رضایی امروز در همایش روز جهانی تخم مرغ در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص اینكه گفته می شود در كشور با انباشت دام سنگین مواجه هستیم، آیا این مسئله را تأیید می كنید؟ اظهار داشت: در بحث گوشت گوساله یا همان دام سنگین طی ماه های اخیر با كاهش قیمت مواجه بوده ایم و این مسئله نشان داده است كه با فراوانی عرضه مواجه هستیم.
وی درباره اینكه آیا احتمال آزاد شدن صادرات دام سنگین به سبب این انباشتگی از كشور وجود دارد، اضافه كرد: در صورتیكه روند فعلی ادامه پیدا كند، این احتمال وجود دارد.
رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم روز جهانی تخم مرغ اظهار داشت: اگر مقدار تولید تخم مرغ را بر جمعیت ۸۳ میلیون نفری كشور تقسیم نماییم سرانه مصرف هر ایرانی ۲۰۰ عدد تخم مرغ در سال است.
وی افزود: ما به جهت اینكه این عدد ۲۰۰ را به ۳۶۵ در سال برسانیم باید راه طولانی را طی نماییم كه اگر با همین سرعت رشد راه را ادامه بدهیم، به اهداف خود خواهیم رسید.
معاون وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به اینكه حدود سه ماه است كه موافقت برای صادرات تخم مرغ ابلاغ گردیده است، اظهار داشت: حدود ۱۴ هزار تن تخم مرغ نیز از كشور صادر گردیده است.
معاون وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به مقاصد صادراتی تخم مرغ كشور افزود: مقاصد اصلی صادراتی ما كشور عراق و افغانستان است اما باید اهتمام نماییم با كشورهای دیگر در دنیا هم در این زمینه تعامل نماییم.
وی با اشاره به اینكه تولید تخم مرغ یك روند خطی دارد و مرغداران نمی توانند یكباره تولید را افزایش یا كاهش دهند، اظهار داشت: مصرف تخم مرغ در ماه های مختلف و فصول مختلف، متفاوت می باشد.
رضایی افزود: معمولا در شش ماهه دوم سال افزایش مصرف تخم مرغ داریم و 60 درصد از تولید تخم مرغ در این نیمه مصرف می شود، بدین سبب باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و تا تولید و هر عرضه به اندازه مصرف باشد.
این مقام مسئول در وزارت جهاد افزود: در نیمه اول كه افزایش تولید داریم میزان مصرف كمتر است و می توان در این نیمه با بازارهای صادراتی، بازار را تنظیم نماییم تا تولیدكنندگان متضرر نشوند.
رضایی درباره دام های پلاك گذاری نشده نیز اظهار داشت: با عنایت به مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز درباب محدودیت حمل دام بدون شناسه و كد هویت گذاری، حمل آن كاملاً ممنوع می باشد و در صورت رصد این نوع دام توسط دستگاه های نظارتی بعنوان دام قاچاق ضبط خواهد شد.


منبع:

1398/07/17
14:22:24
5.0 از 5 امتیاز
5184
تگهای خبر: ارز , بازار , تولید , دستگاه
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات