میزان بدهی های جهان در آستانه یك ركورد جدید

میزان بدهی های جهان در آستانه یك ركورد جدید به گزارش ساسان گستر موسسه مالیه بین المللی پیش بینی نمود بدهی های جهان به ۲۵۵ تریلیون دلار برسد.


به گزارش ساسان گستر به نقل از موسسه " اینترنشنال فاینانس" حجم بدهی های جهان كماكان روندی افزایشی را دنبال می كند و پیشبینی می شود كه میزان مجموع بدهی های جهانی تا آخر سال جاری میلادی به ۲۵۵ تریلیون دلار برسد. این رقم بدان معناست كه سرانه بدهی جهانی تا آخر سال ۲۰۱۹ به ۳۲ هزار و ۵۰۰ دلار خواهد رسید كه ركورد جدیدی در این زمینه به حساب می آید.
به قول این موسسه، تنها طی نیمه نخست امسال حدود ۷.۵ تریلیون دلار بدهی به مجموع بدهی های جهانی افزوده شده است. بدهی ۲۵۵ تریلیون دلاری بدان معنا خواهد بود كه جهان حدود سه برابر تولید ناخالص داخلی خود بدهی دارد و آمریكا و چین كشورهایی هستند كه بیش تر از هر كشور دیگری در جهان بدهی دارند بگونه ای كه ۶۰ درصد كل بدهی های جهان مربوط به این دو كشور است.
علاوه بر مجموع بدهی ها، میزان بدهی های دولت ها هم رو به افزایش بوده و در حال ثبت ركوردهای جدیدی است: طبق اعلام موسسه مالیه بین المللی، هم اكنون بدهی های دولتی به ۷۰ تریلیون دلار رسیده است. این موسسه با اخطار نسبت به روند رو به افزایش بدهی ها در سطح جهان گفته است كه بدهی دولت ها با ۱.۵ درصد بیشترین افزایش را نسبت به سال قبل داشته است و بعد از ان بدهی شركت ها با افزایش یك درصدی قرار دارد.
به قول رویترز، یك ارزیابی دیگر انجام شده توسط بانك " مریل لینچ" آمریكا نشان داده است كه از زمان ورشكستگی بانك " لمان برادرز"، دولت ها ۳۰ تریلیون دلار، شركت ها ۲۵ تریلیون دلار، خانوارها ۹ تریلیون دلار وبانك ها ۲ تریلیون دلار استقراض كرده اند.
میزان اوراق قرضه جهانی هم از ۸۷ تریلیون دلار در سال ۲۰۰۹ به ۱۱۵ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا كرده است.



1398/08/25
13:43:40
5.0 از 5 امتیاز
4332
تگهای خبر: آمریكا , ارز , بانك , تولید
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات