با ثروتمندترین فرد آسیا آشنا شوید

با ثروتمندترین فرد آسیا آشنا شوید ساسان گستر: لی كا شینگ كه در ژوئیه امسال به ۹۰ سالگی می رسد و امپراتوری موفقی در زمینه هایی چون املاك، ارتباطات، كشتیرانی و خرده فروشی در هنگ كنگ دارد به تازگی بازنشستگی خویش را اعلام نمود.


به گزارش ساسان گستر به نقل از سی ان بی سی، لی در سال ۱۹۲۸ در ایالت " گوانگ دونگ" چین به دنیا آمد و خانواده اش در خلال جنگ چین و ژاپن در دهه ۱۹۴۰ به هنگ كنگ نقل مكان كردند. او به علت مرگ پدرش مجبور شد تحصیل را رها كند و در ۱۵ سالگی در یك كارخانه پلاستیك سازی به كارگری مشغول شد. وی در مصاحبه خود با مجله فوربس اظهار داشت: بار فقر و طعم تلخ تنهایی و بی یاور بودن سوالاتی را در قلبم تولید كرد كه تابحال من را هدایت كرده اند. سوالاتی چون: آیا ممكن است سرنوشت را تغییر داد؟ آیا می گردد با كاستن از پیچیدگی ها چالش ها را به حداق رساند؟
آقای لی در سال ۱۹۵۰ كارخانه پلاستیك سازی خود با نام صنایع " چئونگ كونگ" را تاسیس كرد كه بر گرفته از نام رودخانه " یانگ تسه" است. این شركت در سال ۱۹۷۲ وارد فهرست بورس هنگ كنگ شد وپس از آن به امپراتوری بزرگی تبدیل شد كه در ۵۰ كشور جهان در اموری چون املاك، ارتباطات، كشتی رانی و خرده فروشی به فعالیت می پردازد و ۳۰۰ هزار نفر را استخدام كرده است.
لی هم چنین كنترل شركت " هات چیسون" و بزرگ ترین خرده فروش سلامت و زیبایی آسیا به نام " واتسونز" را در اختیار دارد. تا سال ۲۰۱۵، تمامی كسب و كار های آقای لی در قالب دو شركت " هات چیسون" و " سی كی است هولدینگ" به فعالیت خود ادامه می دهند كه در مجموع سرمایه بازاری به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد دلار در اختیار دارند.
طبق رده بندی مجله فوربس، او برای دو دهه ثروتمندترین فرد هنگ كنگ و برای چندین سال ثروتمندترین فرد آسیا بوده است. ثروت خالص فعلی او حدود ۳۵.۳ میلیارد دلار تخمین زده می گردد.



1397/01/02
11:23:28
5.0 از 5 امتیاز
4248
تگهای خبر: دلار , شركت
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات