تورم كره جنوبی صفر شد!

تورم كره جنوبی صفر شد! ساسان گستر: تورم كره جنوبی برای اولین بار در تاریخ این كشور به صفر درصد رسید.


به گزارش ساسان گستر به نقل از شین هوا، برای هشتمین ماه متوالی نرخ تورم در كره جنوبی در ماه آگوست نیز كم شد تا با باقی ماندن نرخ تورم در سطح كمتر از یك درصد در 12 ماه منتهی به اوت، ركورد كمترین نرخ تورم به ثبت رسیده در این كشور از زمان ثبت داده های تورم در سال ۱۹۶۵ شكسته شود. آخرین ركورد تورم در كره جنوبی مربوط به فوریه ۱۹۹۹ بود.
البته این كاهش تورم كه بیشتر از هر چیزی در نتیجه كاهش بهای انرژی و مخارج مصرف كنندگان كره ای به ثبت رسیده است، می تواند رشد اقتصادی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا را تحت الشعاع قرار دهد و توانایی بانك مركزی در اتخاذ سیاست های پولی را دشوار سازد.
بعضی از تحلیل گران معتقدند كه ماه آینده باید منتظر كاهش نرخ بهره در كره جنوبی بود. بانك مركزی این كشور در واكنش به ثبت این تورم پایین ابراز امیدواری كرده است كه نرخ تورم بزودی به بالای یك درصد برگردد.
او چانگ سوب، استراتژیست درآمدی در موسسه اوراق بهادار و سرمایه گذاری كره جنوبی اظهار داشت: هنوز در وضعیت تورم منفی قرار نگرفته ایم. با این وجود در بین مدت نیاز داریم كه راجع به تورم فكر نماییم چونكه داده های بیشتر و بیشتری نسبت به خطر وقوع تورم منفی آگهی می دهند.
هم اكنون نرخ بهره در كره جنوبی ۱.۵ درصد است اما مقامات این بانك بارها و بارها بر باز بودن درها برای كاهش نرخ بهره آگاهی داده اند. خبر كاهش تورم در شرایطی اعلام می شود كه فعالان كره ای قبل تر نیز تحت تاثیر خبر نهمین كاهش متوالی ماهانه صادرات این كشور نسبت به چشم انداز اقتصادی آن ناامید شده بودند.
لازم به ذكر است متوسط نرخ تورم كره جنوبی در بازه زمانی ۱۹۶۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۲۳ درصد بوده است كه كمترین رقم ثبت شده مربوط به اوت ۲۰۱۹ با صفر درصد و بیشترین تورم ثبت شده مربوط به اكتبر ۱۹۸۰ با ۳۲.۵ درصد بوده است.




منبع:

1398/06/15
11:55:43
5.0 از 5 امتیاز
4385
تگهای خبر: انرژی , بانك , بانك مركزی , سرمایه گذاری
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات